Dronken passagiers gevaar voor cruiseschepen?

Auteur Topic: Dronken passagiers gevaar voor cruiseschepen?  (gelezen 51249 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #60 Gepost op: 12 februari 2014, 22:53:12
Citaat van: JJ75 link=msg=1243842 date=1392241007
Als je dronken bent voor vertrek mag je niet mee iig.

Ik weet uit eigen ervaring hoe streng die regel gehandhaaft wordt (niet).
Bijdragen op persoonlijke titel.


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #61 Gepost op: 13 februari 2014, 00:03:27
Citaat van: JJ75 link=msg=1243842 date=1392241007
Als je dronken bent voor vertrek mag je niet mee iig.

Wat is dronken tegenwordig? Hikkend met een rode neus rondlopen,
of gewoon een borreltje schippersbitter achter de kiezen. ^-^


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #62 Gepost op: 13 februari 2014, 01:10:22
Ik kom niet dagelijks op cruiseschepen, maar heeft een beetje cruiseschip (overzee, geen Rijncruisertjes) een eigen beveiligingsdienst aan boord? Om gewoon de kleinere incidentjes (die ook in een doorsnee kroeg voorkomen) te beteugelen? Ruzietjes, een diefstal, lastige personen, etc?


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #63 Gepost op: 13 februari 2014, 02:43:37
Citaat van: Dinges link=msg=1243857 date=1392250222
Ik kom niet dagelijks op cruiseschepen, maar heeft een beetje cruiseschip (overzee, geen Rijncruisertjes) een eigen beveiligingsdienst aan boord? Om gewoon de kleinere incidentjes (die ook in een doorsnee kroeg voorkomen) te beteugelen? Ruzietjes, een diefstal, lastige personen, etc?

Als je het topic gelezen had, dan had je bij de eerste post al gezien dat deze dus in voorkomende gevallen grandioos tekort schiet.
Bijdragen op persoonlijke titel.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #64 Gepost op: 13 februari 2014, 08:36:49
Citaat van: Highfield link=msg=1243845 date=1392241846
Je kan iemand niet de toegang tot het land ontzeggen omdat hij/zij dronken is.
Nee, maar wel meteen opsluiten ter ontnuchtering en een boete geven.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #65 Gepost op: 13 februari 2014, 10:41:18
Citaat van: Highfield link=msg=1243858 date=1392255817
Als je het topic gelezen had, dan had je bij de eerste post al gezien dat deze dus in voorkomende gevallen grandioos tekort schiet.

De grote rederijen waar ik eerder al over gepost heb die hebben dermate veel en goed opgeleide security dat die heel veel incidenten aan boord kunnen beteugelen. Er zijn zelfs ophoudcellen en een mortuarium aan boord van deze drijvende steden.
Punt is dat juist op deze grote schepen dergelijke incidenten vrijwel niet voor komen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #66 Gepost op: 13 februari 2014, 11:13:03
Citaat van: silque link=msg=1243869 date=1392284478
De grote rederijen waar ik eerder al over gepost heb die hebben dermate veel en goed opgeleide security dat die heel veel incidenten aan boord kunnen beteugelen. Er zijn zelfs ophoudcellen en een mortuarium aan boord van deze drijvende steden.
Punt is dat juist op deze grote schepen dergelijke incidenten vrijwel niet voor komen.

Als dat zo is, waarom maakt de veiligheidsregio zich dan zo druk? Blijkbaar is er aanleiding om precies die stelling die jij aangeeft te betwijfelen. Nogmaals, we hebben het hier niet over de normale gang van zaken. Geen twijfel dat die beveiligers behoorlijk van wanten weten. Op zee sta je er immers alleen voor. De vraag is of, en zo ja hoe, er escalatiemogelijkheden zijn. Bij brand, averij en overige nautische uitdagingen (man overboord, verlaatrol) zijn die processen wel geregeld. Maar hoe zit dat bij grotere ordeverstoringen aan boord? Die security is geen peloton mariniers en ook geen peloton ME, en dat is ook niet gewenst denk ik. Hoe is dat bijvoorbeeld georganiseerd bij voetbalreizen (staan zelfs specifiek genoemd in de algemene voorwaarden van reders, met aanvullende eisen aan de passagier!)?
Bijdragen op persoonlijke titel.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #67 Gepost op: 13 februari 2014, 11:33:26
Citaat van: Highfield link=msg=1243858 date=1392255817
Als je het topic gelezen had, dan had je bij de eerste post al gezien dat deze dus in voorkomende gevallen grandioos tekort schiet.

Misschien had ik mijn vraag wat moeten specificeren. Ik vroeg me af wie zo'n schip nou beveiligen; ingehuurde beveiligers, hebben ze aanvullende opleidingen of eisen om aan boord te mogen werken, werken ze voor de rederij zelf, etc. Ik kom op het net wel heel veel vage sites tegen die zeggen allerlei mensen en beveiligers te kunnen leveren, maar verder kan ik er weinig over vinden. Even een klein zijstapje in dit topic, puur nieuwsgierigheid.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #68 Gepost op: 13 februari 2014, 11:36:29
Citaat van: Highfield link=msg=1243876 date=1392286383
Als dat zo is, waarom maakt de veiligheidsregio zich dan zo druk? Blijkbaar is er aanleiding om precies die stelling die jij aangeeft te betwijfelen. Nogmaals, we hebben het hier niet over de normale gang van zaken. Geen twijfel dat die beveiligers behoorlijk van wanten weten. Op zee sta je er immers alleen voor. De vraag is of, en zo ja hoe, er escalatiemogelijkheden zijn. Bij brand, averij en overige nautische uitdagingen (man overboord, verlaatrol) zijn die processen wel geregeld. Maar hoe zit dat bij grotere ordeverstoringen aan boord? Die security is geen peloton mariniers en ook geen peloton ME, en dat is ook niet gewenst denk ik. Hoe is dat bijvoorbeeld georganiseerd bij voetbalreizen (staan zelfs specifiek genoemd in de algemene voorwaarden van reders, met aanvullende eisen aan de passagier!)?

Als jij nou even het topic goed had gelezen i.p.v. anderen daar op aan te spreken, dan had je geweten over welke rederijen ik het heb. Dit zijn niet de rederijen waar de VR zich druk om maakt en die bovendien weinig de Nederlandse havens aan doen.
Dit zijn al zeker niet rederijen die voetbalreizen, hooligans of andere grote groepen jongeren aantrekken, maar wel met 2000 passagiers 10 dagen lang op zee dobberen. De incidenten die daar voor komen (want dat gebeurt overal) worden door de security effectief beteugeld.

@Dinges ik ga dat is voor je navragen bij een maatje van me, hij vaart als 1st officer op de holland america line. Niet vergelijkbaar met een ferry, maar ik ben zelf ook wel benieuwd.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #69 Gepost op: 13 februari 2014, 12:11:11
Citaat van: silque link=msg=1243890 date=1392287789
Als jij nou even het topic goed had gelezen i.p.v. anderen daar op aan te spreken, dan had je geweten over welke rederijen ik het heb. Dit zijn niet de rederijen waar de VR zich druk om maakt en die bovendien weinig de Nederlandse havens aan doen.
Dit zijn al zeker niet rederijen die voetbalreizen, hooligans of andere grote groepen jongeren aantrekken, maar wel met 2000 passagiers 10 dagen lang op zee dobberen. De incidenten die daar voor komen (want dat gebeurt overal) worden door de security effectief beteugeld.

@Dinges ik ga dat is voor je navragen bij een maatje van me, hij vaart als 1st officer op de holland america line. Niet vergelijkbaar met een ferry, maar ik ben zelf ook wel benieuwd.

Deze nuance is op pagina 1 al gemaakt: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1243043 , ook door jouzelf (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1243074)!

Daarna is het louter over ferries gegaan, juist omdat het andere publiek, de andere doelstelling van de reis, de daardoor beperktere risico's en betere faciliteiten aan boord van cruiseschepen deze categorie schepen buiten de casus van de veiligheidsregio stelt. Zelf ga je nog, zeer interessant overigens, in op de oefeningen/incidenten in Zeeland (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1243174) aan boord van ferries in.

Ik neem aan dat je begrijpt dat ik het vreemd vind dat je het nu ineens over cruiseschepen hebt. Opzich een legitiem onderwerp, maar doe niet net alsof je neus bloed en dat ik (en de overige topic-volgers) maar moeten aanvoelen dat je het nu weer over cruiseschepen hebt. Nogmaals, cruiseschepen zijn ook een interessante categorie om te bekijken maar we hadden, mede op basis van jou bijdrages čn de initiele vraagstelling van de Veiligheidsregio, al vastgesteld dat die hier niet meedoen.

Daarnaast komen ferries in veel meer havens veel frequenter aan dan cruiseschepen en gaan er vele malen meer passagiers op mee die korter verblijven. Waar komt je kennis vandaan dat het andersom zou zijn?
Bijdragen op persoonlijke titel.