Als jij nou even het topic goed had gelezen i.p.v. anderen daar op aan te spreken, dan had je geweten over welke rederijen ik het heb. Dit zijn niet de rederijen waar de VR zich druk om maakt en die bovendien weinig de Nederlandse havens aan doen.
Dit zijn al zeker niet rederijen die voetbalreizen, hooligans of andere grote groepen jongeren aantrekken, maar wel met 2000 passagiers 10 dagen lang op zee dobberen. De incidenten die daar voor komen (want dat gebeurt overal) worden door de security effectief beteugeld.
@Dinges ik ga dat is voor je navragen bij een maatje van me, hij vaart als 1st officer op de holland america line. Niet vergelijkbaar met een ferry, maar ik ben zelf ook wel benieuwd.
Deze nuance is op pagina 1 al gemaakt:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1243043 , ook door jouzelf (
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1243074)!
Daarna is het louter over ferries gegaan, juist omdat het andere publiek, de andere doelstelling van de reis, de daardoor beperktere risico's en betere faciliteiten aan boord van cruiseschepen deze categorie schepen buiten de casus van de veiligheidsregio stelt. Zelf ga je nog, zeer interessant overigens, in op de oefeningen/incidenten in Zeeland (
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1243174) aan boord van ferries in.
Ik neem aan dat je begrijpt dat ik het vreemd vind dat je het nu ineens over cruiseschepen hebt. Opzich een legitiem onderwerp, maar doe niet net alsof je neus bloed en dat ik (en de overige topic-volgers) maar moeten aanvoelen dat je het nu weer over cruiseschepen hebt. Nogmaals, cruiseschepen zijn ook een interessante categorie om te bekijken maar we hadden, mede op basis van jou bijdrages čn de initiele vraagstelling van de Veiligheidsregio, al vastgesteld dat die hier niet meedoen.
Daarnaast komen ferries in veel meer havens veel frequenter aan dan cruiseschepen en gaan er vele malen meer passagiers op mee die korter verblijven. Waar komt je kennis vandaan dat het andersom zou zijn?