Dispensatie verlenen aan vrijwilligers!

Auteur Topic: Dispensatie verlenen aan vrijwilligers!  (gelezen 5873 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 3 juli 2005, 14:26:51
Ja ik denk omdat het komt omdat het naar mijn idee voor een beroeps een beetje vreemd over komt dat je op je 45e als beroeps moet stoppen maar een vrijwilliger gewoon door kan blijven gaan en zelfs nog langer bij kan tekenen.

Wij hebben bij ons ook mensen die zowel beroeps als vrijwilliger zijn in hetzelfde korps. Die zouden dus op hun 45e moeten stoppen als beroeps omdat ze niet meer geschikt zouden zijn en kunnen wel als vrijwilliger doorgaan. Hoe moet je dat verkopen dan????

firemanr

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 3 juli 2005, 21:00:35
Ja ik denk omdat het komt omdat het naar mijn idee voor een beroeps een beetje vreemd over komt dat je op je 45e als beroeps moet stoppen maar een vrijwilliger gewoon door kan blijven gaan en zelfs nog langer bij kan tekenen.

Wij hebben bij ons ook mensen die zowel beroeps als vrijwilliger zijn in hetzelfde korps. Die zouden dus op hun 45e moeten stoppen als beroeps omdat ze niet meer geschikt zouden zijn en kunnen wel als vrijwilliger doorgaan. Hoe moet je dat verkopen dan????

Gewoon zoals je het zegt. Het is trouwens toch 55 i.p.v. 45?

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 3 juli 2005, 22:38:31
Ja Ronald nu nog wel ja, maar als de plannen allemaal doorgaan wordt het dus 45 voor de beroeps  :-\

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 3 juli 2005, 22:41:14
Ja Ronald nu nog wel ja, maar als de plannen allemaal doorgaan wordt het dus 45 voor de beroeps  :-\
Eerst zien dan geloven Shave,want dan zouden er ineens een vracht brandweermensen uit moeten.En daar hebben ze nog niet over nagedacht  ;)

firemanr

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 3 juli 2005, 23:02:49
Eerst zien dan geloven Shave,want dan zouden er ineens een vracht brandweermensen uit moeten.En daar hebben ze nog niet over nagedacht  ;)

Die gaan er dan waarschijnlijk niet uit, maar mogen bij de gemeente in de platsoentjes gaan schoffelen...... :-\

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 4 juli 2005, 20:01:14
Daarom, die gaan er hoogstwaarschijnlijk wel uit. Afgelopen week is er een gesprek geweest met de wethouder en zij staat achter de plannen alleen de overgangsregeling en de zorg voor ander werk wil zij nog wel anders zien.

Dus ik ben bang dat er toch wel degelijk iets gaat veranderen.

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #26 Gepost op: 4 juli 2005, 22:14:18
er gaan zowieso dingen veranderen dat zijn in ieder geval de plannen van het vng.
Hier zijn wij het niet mee eens. De laatste jaren hebben de ambtenaren en dan vooral de brandweer veel in moeten leveren.

over het verhaal broodrover wil ik je Nog wel een keer uitleggen maar denk dat je nu voortaan best wel weet wat ik ermee bedoel!

vrijwilliger zijn is leuk en langer doorgaan misschien ook wel maar zoals al meerdere keren eerder aangegeven is dit een probleem van aanname en beleid hoe hier mee om te gaan.
Beleid is in mijn ogen nog steeds belangrijker dan jantje pietje klaasje en keesje te vriend te houden tot ze afgekeurd worden en dan zelf met een groot probleem opgezadeld te worden.