Ik zeg altijd een uit de hand gelopen hobby.
De ene doet het met heel veel overgave. De ander is daar iets terughoudener in.
Wat ik absoluut zielig vindt [persoonlijk] is het volgende:
- dag en nacht bij de brandweer, het gezin is de 2e plaats
- tatuu tatuu als ringtone op je mobiel, ronduit zielig
-bij de brandweerman thuis is het net een museum, brandlussers, slangen aan de muur en ander prularia
-fallen but not forgotten T-shirts
-2 piepers aan de broekriem + GSM + stoer mes
- verlicht brandweerbordje in de auto
-geen ander hobby's dan alleen maar "dé brandweer"
-altijd diensten willen draaien van collega's die niet kunnen
-naast j eigen rooster ook nog meedraaien in een piketrooster van een ander korps [kazerne ploeg]
EN HET ALLERZIELGISTE WAT IK TOT NU TOE HEB GELEZEN
Hart voor de brandweer, hard voor de bruid: Brandweerman rukt uit tijdens eigen bruiloft!
VELDHOVEN - Een drukke dag voor Brandweer Veldhoven. Naast vier alarmeringen is op 14 mei 2005 Ronnie Heesakkers, vrijwillig brandweerman, getrouwd met Tamara. Bijzonder is dat Ronnie en Tamara tijdens hun trouwdag ook één van de vier uitrukken hebben bijgewoond. De tweede alarmering van de dag was een automatisch brandalarm op het City Centrum. Tijdens dit alarm werden Ronnie en Tamara met de 521 van de fotosessie naar de feestzaal gebracht. Onderweg is door het bruidspaar besloten om aan deze alarmoproep gehoor te geven. Met prio 1 is men naar de City Passage gegaan. Kort na de alarmering, voordat het bruidspaar ter plaatse was, bleek het om een loos alarm te gaan, hierna is er men met prio 3 verder gegaan naar de kazerne, alwaar de presentielijst is getekend.