salaris is waar je een hele maand mee moet doen. hier krijg je ook vrije dagen e.d. voor vakantie toeslag, eindejaarsuitkering.... Moet ik nog verder gaan of is het een vergoeding die je ergens voor krijgt?
En ja als je inderdaad zo iemand bent net zoals ghostrider het omschrijft dan makje veel uren en lijkt het inderdaad dat je er goed betaald voor krijgt.
Ik wil niet klagen dat in ieder geval niet maar als je kijkt naar wat er van een brandweerman verwacht word en daarbij de verantwoordelijkheden die hij daarbij heeft en dan de vergoeding die daar tegenover staat. (en dan heb ik het vooral over de oefenvergoeding!) is die niet super groot. Zeker niet als er vooral door de gemeente bestuurders geroepen wordt het zijn geen vrijwilligers meer maar zeer proffesionele parttimers.
Ik heb zelf als vrijwilliger geen piket. (anders zou ik er ook mee stoppen) maar die krijgen hier in de buurt ik geloof 4 oefenuren als vergoeding om een heel vrij weekend lang in de gemeente te blijven. Probeer als baas dit in het bedrijfsleven is voor te stellen en je houd denk ik veel personeel over. Super salaris
Het gaat mij niet om de vergoeding maar om nu zo heel duidelijk te stellen van we krijgen salaris en het is nog goed betaald ook nee dat gaat mij te ver. het is en blijft een onkostenvergoeding.