Brandweer :hobbie of roeping?

Auteur Topic: Brandweer :hobbie of roeping?  (gelezen 11771 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #10 Gepost op: 17 juni 2005, 07:41:23
salaris is waar je een hele maand mee moet doen. hier krijg je ook vrije dagen e.d. voor vakantie toeslag, eindejaarsuitkering.... Moet ik nog verder gaan of is het een vergoeding die je ergens voor krijgt????

En ja als je inderdaad zo iemand bent net zoals ghostrider het omschrijft dan makje veel uren en lijkt het inderdaad dat je er goed betaald voor krijgt.

Ik wil niet klagen dat in ieder geval niet maar als je kijkt naar wat er van een brandweerman verwacht word en daarbij de verantwoordelijkheden die hij daarbij heeft en dan de vergoeding die daar tegenover staat. (en dan heb ik het vooral over de oefenvergoeding!) is die niet super groot. Zeker niet als er vooral door de gemeente bestuurders geroepen wordt het zijn geen vrijwilligers meer maar zeer proffesionele parttimers.

Ik heb zelf als vrijwilliger geen piket. (anders zou ik er ook mee stoppen) maar die krijgen hier in de buurt ik geloof 4 oefenuren als vergoeding om een heel vrij weekend lang in de gemeente te blijven. Probeer als baas dit in het bedrijfsleven is voor te stellen en je houd denk ik veel personeel over. Super salaris ::)

Het gaat mij niet om de vergoeding maar om nu zo heel duidelijk te stellen van we krijgen salaris en het is nog goed betaald ook nee dat gaat mij te ver. het is en blijft een onkostenvergoeding.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2005, 11:16:39
ik denk ook niet dat je bij de brandweer moet gaan vanwege het geld,want het is en blijft maar een vergoeding.je gaat bij de brandweer omdat het in je donder zit,en er is geloof ik nog niemand die precies de reden kan vertellen waarom hij/zij echt bij de brandweer zit.  ;D

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2005, 13:26:57
Ik zeg altijd een uit de hand gelopen hobby.  ;D
De ene doet het met heel veel overgave. De ander is daar iets terughoudener in.

Wat ik absoluut zielig vindt [persoonlijk] is het volgende:
- tatuu tatuu als ringtone op je mobiel, ronduit zielig
-2 piepers aan de broekriem + GSM

Goh, dan val ik met vele andere toch onder "zielig".
Ik heb dan ook erg veel meelij met mezelf!

Ik vind vooral brandweermensen met een erg hoge eigen dunk er zielig ;)

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #13 Gepost op: 17 juni 2005, 13:30:31
ik heb ook 2 piepers en een gsm aan mn riem en heb een tijdje terug ook n sirene als beltoon gehad :P ::)

polki

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 17 juni 2005, 15:36:39
In iedergeval bedankt voor jullie reactie's!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2005, 22:46:10
Ik zeg altijd een uit de hand gelopen hobby.  ;D
De ene doet het met heel veel overgave. De ander is daar iets terughoudener in.

Wat ik absoluut zielig vindt [persoonlijk] is het volgende:
- dag en nacht bij de brandweer, het gezin is de 2e plaats
- tatuu tatuu als ringtone op je mobiel, ronduit zielig
-2 piepers aan de broekriem + GSM + stoer mes
-geen ander hobby's dan alleen maar "dé brandweer"
-naast j eigen rooster ook nog meedraaien in een piketrooster van een ander korps [kazerne ploeg]

met sommige punten ben ik het wel eens, bedoel jij het laatst dat als je beroeps bent dat je ook bij vrijwillige zit in bijv je eigendorp?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

brandweer

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 18 juni 2005, 15:11:46
met sommige punten ben ik het wel eens, bedoel jij het laatst dat als je beroeps bent dat je ook bij vrijwillige zit in bijv je eigendorp?

Ik bedoel daarmee het volgende:

Overdag als vrijwilliger de dagdienst draaien, en 's-avonds verkassen naar een andere gemeente om op de post de avond / nachtploeg mee te draaien

De genoemde punten moet je maar nuchter bekijken, Jullie weten best wel wat ik er mee bedoel. De opmerking van onze commandant naar een vrijwiliiger in ons koprs zegt al genoeg: "wat vind jouw vrouw en kinderen daar dan van?" Dat ging naar aanleiding van "oh dat doe ik wel even". Ik heb al een huwelijk zien stranden van een brandweerman in mijn korps.

Kijk maar eens in je eigen omgeving, het zijn altijd dezelfden die wat doen en zich aan dringen om wat te doen. Andere collega's worden wel eens "vergeten". Als voorbeeld van die klusjes waar de bevelvoerder 2 of 3 personen voor moet bellen. Tip aan de bevlevoerders: betrek iedereen erbij anders krijg je scheefgroei.

brw martijn

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 19 juni 2005, 22:54:55
Brandweer :hobbie of roeping?

nee, de vrijwillige brandweer is een partimebaan

polki

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 20 juni 2005, 00:34:52
JA zo heb iedereen zijn eigen zicht en mening over het obderwerp, part-timer of roeping het is in ieder geval geen hobbie als je het realistisch gaat bekijken!

gast

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 20 juni 2005, 00:36:46
die gene die roepen dat het een hobby is komen echt van de boerenbrandweer. Het is alles behalve een hobby.