Brandweer :hobbie of roeping?

Auteur Topic: Brandweer :hobbie of roeping?  (gelezen 11783 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

ajax

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 22 juni 2005, 22:53:27
Hmm, ja we steken er heel veel tijd in dat ben ik met een ieder eens. Een salaris is het bij mij ook niet te noemen maar wel een leuk extraatje. Maar ik beschouw het toch echt als een hele grote hobby van mij. Wie gaat er anders voor de lol 's nachts om 3 uur zijn bed uit om met een TAS vol slaperige koppen naar een containerbrandje te rijden. Nee ik zie het persoonlijk echt wel als een hobby.

Nou als ik geen dienst heb dan ga ik echt niet voor zo iets me bed uit. Ik zie het dan zeker ook niet als hobby maar meer als een tweede baan.

Gast48368

• Gast
Reactie #41 Gepost op: 25 juni 2005, 21:54:57
Nou als ik geen dienst heb dan ga ik echt niet voor zo iets me bed uit. Ik zie het dan zeker ook niet als hobby maar meer als een tweede baan.

Ik denk dat Linda, net als ik, altijd dienst heeft..... ;)

Maar, als jij geen dienst hebt, en er is een voor jou "interessante" brand, ga je dan wel ? Ik bedoel, ga je dan schiften ofzo? ? Begrijp het niet helemaal  :-\

ajax

• Gast
Reactie #42 Gepost op: 29 juni 2005, 00:58:23

Ik denk dat Linda, net als ik, altijd dienst heeft..... ;)

Maar, als jij geen dienst hebt, en er is een voor jou "interessante" brand, ga je dan wel ? Ik bedoel, ga je dan schiften ofzo? ? Begrijp het niet helemaal  :-\

Nou als er iets interesants is dan piepen ze nog een keer en dan kom ik wel.

firemanr

• Gast
Reactie #43 Gepost op: 29 juni 2005, 11:19:06
Nou als er iets interesants is dan piepen ze nog een keer en dan kom ik wel.

Snap ik ook nog niks van.....als je pieper piept, moet je toch gewoon gaan of snap ik het nu niet goed? :-\

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #44 Gepost op: 29 juni 2005, 11:32:07
Tja....dan zijn er ook nog van die types die voor een automaatje of een buitenbrandje niet komen......maar zodra er gepiept wordt voor brand staan ze voor aan...en dan staan ze gek te kijken als ze niet meemogen...Gek he :-\

Menneke86

• Forum gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 29 juni 2005, 17:12:48
Tja... ik zelf heb zoiets van een melding is een melding. Of het nou een waarschijnlijk weer loos-automaatje is of een peletonsbrand.. Pieper is.. gaan met die banaan  ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #46 Gepost op: 29 juni 2005, 17:17:52

Snap ik ook nog niks van.....als je pieper piept, moet je toch gewoon gaan of snap ik het nu niet goed? :-\
dan zou ik het ook niet snappen  :-X

Gast48368

• Gast
Reactie #47 Gepost op: 29 juni 2005, 19:42:26

Ja, leg es ff goed uit, Ajaxje..... ;D

Ik sta al in de kazerne, en dan heb ik pas het gesproken woord, dus kiezen wordt lastig  ;D

En met dat C2000 geval weet ik helemaal niet wat er is, ga niet eerst staan te lezen...... :-X

ajax

• Gast
Reactie #48 Gepost op: 29 juni 2005, 21:32:37
Ja, leg es ff goed uit, Ajaxje..... ;D

Ik sta al in de kazerne, en dan heb ik pas het gesproken woord, dus kiezen wordt lastig  ;D

En met dat C2000 geval weet ik helemaal niet wat er is, ga niet eerst staan te lezen...... :-X

Ik zit een chaufeurs groep dus mijn pieper gaat altijd. En mag altijd opkomen als ik dat wil. Heb zelf 2 keer in de 5 weken dienst een maal als chaufer en een maal als bloesploeglid. De weken daar tussen gaat me pieper wel af als er wat is maar heb ik geen dienst en mag dus zelf weten of ik kom. En dan ben ik selectief snapje

brandweerman83

• Gast
Reactie #49 Gepost op: 29 juni 2005, 22:11:35
Bij ons heb je geen "dienst" als er alarm wordt gemaakt wordt het hele korps gealarmeerd 32 man/vrouw.

En mijn mening is als je gepiept wortd en je bent in de gemeente of in een buurgemeente dan ga je gewoon naar de kazerne.

Maar in de kazerne letten we er wel op dat mensen die die een uitruk vak niet halen ook een keer meekunnen als ze opkomen.

De brandweer zie ik meer als een 2e baan.