Airbaghoes op de ambulance

Auteur Topic: Airbaghoes op de ambulance  (gelezen 13201 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joostmajoor

• Nieuwe gebruiker
  • *
Gepost op: 9 februari 2014, 15:23:55
Dag allemaal,

Voor het schrijven van een artikel ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met het gebruik van airbaghoezen op de ambulance. Meestal komt voor het plaatsen van een airbaghoes de brandweer ter plaatse maar volgens mij zijn er ook RAV's die zelf een airbaghoes op de ambulance hebben. Daarom ben ik op zoek naar ervaringen en voorbeelden hiervan. Zelf ben ik sinds september vorig jaar in opleiding als ambulancechauffeur en inmiddels 13 jaar brandweervrijwilliger. Het artikel wat ik ga schrijven is een opdracht voor de academie voor ambulancezorg en maakt deel uit van mijn opleiding.

Met vriendelijke groet, Joost

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2014, 09:10:42
Dag Joost,

Ik kan je helaas niet helpen want wij hebben ze niet. Ik wens je wel veel succes met het voltooien van je opleiding! (Vind ik trouwens ook goed dat jullie artikelen schrijven, de collega bij ons schrijft over sepsis in de ambulancezorg).

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

r.bles

• Ambuchauff
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2014, 15:09:54
Hoi Joost, wij hebben ze in Brabant MW en Brab N ook niet

je zou Flevoland kunnen proberen maar weet niet zeker of ze die inderdaad hebben

succes met je opleiding Robert
1:87 modelletjes:  

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2014, 17:47:13
Citaat van: r.bles link=msg=1243388 date=1392041394
Hoi Joost, wij hebben ze in Brabant MW en Brab N ook niet

je zou Flevoland kunnen proberen maar weet niet zeker of ze die inderdaad hebben

succes met je opleiding Robert

Ik kom wel eens bij de diverse diensten in Nld....maar, zover ik weet, heeft geen enkele dienst ze op de auto.

Joostmajoor

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2014, 18:14:34
Bedankt voor jullie reacties! Heb net via Twitter iemand gesproken van de RAV Midden West Noord. Hij zij inderdaad dat ze daar niet op de ambulance zitten maar wel op de Rapid Respond voertuigen. Persoonlijk denk ik dat het de hulpverlening absoluut kan versnellen en ook zeker veiliger kan maken. Hoe sneller die hoes er op zit hoe beter!

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2014, 21:35:36
Citaat van: r.bles link=msg=1243388 date=1392041394

Ik heb bij heel wat ongevallen gestaan maar ik heb hem nog niet gebruikt zien worden. Ik betwijfel of Flevoland hem wel heeft.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

r.bles

• Ambuchauff
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2014, 11:25:47
Er waren diensten die ze hadden, maar met het samengaan van de vele kleinere diensten is het de vraag of het een standaard is geworden voor de hele regio....

Citaat van: Joostmajoor link=msg=1243433 date=1392052474
Bedankt voor jullie reacties! Heb net via Twitter iemand gesproken van de RAV Midden West Noord. Hij zij inderdaad dat ze daar niet op de ambulance zitten maar wel op de Rapid Respond voertuigen. Persoonlijk denk ik dat het de hulpverlening absoluut kan versnellen en ook zeker veiliger kan maken. Hoe sneller die hoes er op zit hoe beter!

Met de hoes heb je ook gelijk de verantwoording............maar wat volgt???.........hydraulisch gereedschap????.........hoe sneller de schaar er in zit hoe beter........ 98uiye

Gewoon de verantwoording houden waar hij hoort!! Of moet je regelmatig een kwartier wachten op de brandweer??

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2014, 14:17:53
Dat wachten is, in mijn woonplaats e.o., meestal andersom dus een kwartier wachten op de ambulance, is ook conform richtlijn waar bij brandweer nog 7 minuten het maximum is en bij de ambulancedienst het dubbele.

r.bles

• Ambuchauff
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 11 februari 2014, 20:59:53
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1243611 date=1392124673
Dat wachten is, in mijn woonplaats e.o., meestal andersom dus een kwartier wachten op de ambulance, is ook conform richtlijn waar bij brandweer nog 7 minuten het maximum is en bij de ambulancedienst het dubbele.

Ja dat is helaas wel op meer plekken!!
Dus zit die hoes er bij aankomst meestal al om.......

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 1 maart 2014, 16:02:36
Citaat van: r.bles link=msg=1243584 date=1392114347
Er waren diensten die ze hadden, maar met het samengaan van de vele kleinere diensten is het de vraag of het een standaard is geworden voor de hele regio....

Met de hoes heb je ook gelijk de verantwoording............maar wat volgt???.........hydraulisch gereedschap????.........hoe sneller de schaar er in zit hoe beter........ 98uiye

Gewoon de verantwoording houden waar hij hoort!! Of moet je regelmatig een kwartier wachten op de brandweer??
Op zich zou het geen kwaad kunnen als ambulancediensten ook een airbaghoes op de ambu's zouden hebben liggen. Er zijn genoeg ongevallen waarbij het niet nodig is om meteen de schaar in een auto te zetten, maar waar de airbag niet geactiveerd is. En dan kan het geen kwaad als de ambulancebemanning zelf even een hoes erom heen kunnen trekken voor hun eigen veiligheid.