Airbaghoes op de ambulance

Auteur Topic: Airbaghoes op de ambulance  (gelezen 13197 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 7 juli 2014, 17:04:18
Citaat van: ffemt19 link=msg=1282424 date=1404714577
In Nederland volgens mij de ambulancediensten rond Eindhoven. Een van hun medewerkers is de man achter airbagtraining .nl ook wij hebben in onze 2 ambulances een airbaghoes liggen. Maar inderdaad een eerste stap moet zijn dat je weet dat er ook nog vele andere gevaren zijn. Die airbags gaan normaal niet afgaan wanneer er geen zware technische handelingen worden gedaan. Maar weten dat ze er zijn is al even belangrijk als de hoes zelf.
Zou MDT met crash recovery wat zijn voor de ambulancediensten? Net zoals we bij de brandweer hebben? Er zijn zat klussen waarbij er geen brandweer nodig is, maar waar ambulancemensen wel te maken hebben met hulpverleningen in en rond een auto. En wat mij betreft krijgt de politie ook die dingen. Afgelopen weekeinde nog prive bij een aanrijding geweest hier op de weg. Een auto boven op een lantaarnpaal, forse schade aan de voorzijde, maar de bestuurdersairbag was niet geactiveerd. Ik heb de agenten die erbij waren toch even attent gemaakt op dat feit dat dat ding wel op scherp kan staan ivm de sensoren die toch naar alle waarschijnlijkheid de klap hebben geregisteerd.

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #21 Gepost op: 11 augustus 2014, 22:37:12
Hier in zeeland nog alle ambu's uitgerust met een airbaghoes. vraag me niet waarom  ;) Ik heb hem nooit gebruikt.
Een stuurairbag lijkt me niet eens meer de gevaarlijkste. Meestal kruip je niet helemaal voor het slachtoffer. Nee, de gordijnairbag die met weet ik het hoeveel kracht naar beneden komt zetten in je nek, die is link.
Maar! Ik heb ook wel geleerd dat een airbag niet meer uit komt als die bij de impact niet uit gekomen is tenzij er driftig geknipt gaat worden. En dan doe ik toch een stapje achteruit.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.