Havendienst Materieel

Auteur Topic: Havendienst Materieel  (gelezen 145574 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #90 Gepost op: 31 december 2006, 20:46:52
De RPA 1 is het commandovaartuig van de RPA.

Ah, ok. dat verklaart dan ook dat zij geen monitor aan boord hebben, in tegenstelling tot de RPA 2 en de RPA 3, die van vergelijkbare klasse zijn.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ton2

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #91 Gepost op: 1 januari 2007, 14:35:12
Aanvulling/correctie:
De RPA1, 2 en 3 zijn zgn. algemene vaartuigen (geen commandovaartuigen). De RPA1 en RPA3 (ex HD5) hebben geen blusinstallatie. Alleen de RPA2 (zusterschip van de RPA1) heeft een "klein" (5000 l/min) vermogen bluspomp en een monitor. Deze vaartuigen worden voor controlles, toezicht en bijv. metingen gebruikt. De RPA1 en -2 zijn gebouwd in 2002.
De andere RPA-vaartuigen met groot vermogen (30.000 tot 65.000 l/min) bluscapaciteit zijn patroulllevaartuigen annex blusboot en worden als incidentenbestrijdingsvaartuigen aangeduid.
Dit zijn de RPA10, -11, -12, en -13, alsmede de (beperkt) zeewaardige RPA14 (ex HD19), -15 (ex HD18) en RPA-16. Als reserve zijn nog de incidentenbestrijdingsvaartuigen RPA28, - 22, - 24, - 23 en -20 (ex HD11 t/m 15) aanwezig.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #92 Gepost op: 1 januari 2007, 17:53:42
Aanvulling/correctie:
De RPA1, 2 en 3 zijn zgn. algemene vaartuigen (geen commandovaartuigen). De RPA1 en RPA3 (ex HD5) hebben geen blusinstallatie. Alleen de RPA2 (zusterschip van de RPA1) heeft een "klein" (5000 l/min) vermogen bluspomp en een monitor. Deze vaartuigen worden voor controlles, toezicht en bijv. metingen gebruikt. De RPA1 en -2 zijn gebouwd in 2002.
De andere RPA-vaartuigen met groot vermogen (30.000 tot 65.000 l/min) bluscapaciteit zijn patroulllevaartuigen annex blusboot en worden als incidentenbestrijdingsvaartuigen aangeduid.
Dit zijn de RPA10, -11, -12, en -13, alsmede de (beperkt) zeewaardige RPA14 (ex HD19), -15 (ex HD18) en RPA-16. Als reserve zijn nog de incidentenbestrijdingsvaartuigen RPA28, - 22, - 24, - 23 en -20 (ex HD11 t/m 15) aanwezig.


En waar hebben al die schepen hun 'thuis' haven (maw. waar liggen ze normaal aan de steiger?)  :)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #93 Gepost op: 1 januari 2007, 20:27:41
Aanvulling/correctie:
De RPA1, 2 en 3 zijn zgn. algemene vaartuigen (geen commandovaartuigen). De RPA1 en RPA3 (ex HD5) hebben geen blusinstallatie. Alleen de RPA2 (zusterschip van de RPA1) heeft een "klein" (5000 l/min) vermogen bluspomp en een monitor. Deze vaartuigen worden voor controlles, toezicht en bijv. metingen gebruikt. De RPA1 en -2 zijn gebouwd in 2002.
De andere RPA-vaartuigen met groot vermogen (30.000 tot 65.000 l/min) bluscapaciteit zijn patroulllevaartuigen annex blusboot en worden als incidentenbestrijdingsvaartuigen aangeduid.
Dit zijn de RPA10, -11, -12, en -13, alsmede de (beperkt) zeewaardige RPA14 (ex HD19), -15 (ex HD18) en RPA-16. Als reserve zijn nog de incidentenbestrijdingsvaartuigen RPA28, - 22, - 24, - 23 en -20 (ex HD11 t/m 15) aanwezig.

Ik denk dat dit héle correcte info is én ik vermoed dat Ton2 erg goed op de hoogte is van het materieel van de RPA. Over een tijdje komt Ton2 waarschijnlijk met een leuke verrassing (als Ton2 is wie ik denk dat hij is)  8)
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #94 Gepost op: 1 januari 2007, 21:37:50
Ik denk dat dit héle correcte info is én ik vermoed dat Ton2 erg goed op de hoogte is van het materieel van de RPA. Over een tijdje komt Ton2 waarschijnlijk met een leuke verrassing (als Ton2 is wie ik denk dat hij is)  8)

Je maakt het wel heel spannend ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #95 Gepost op: 1 januari 2007, 21:39:14
En waar hebben al die schepen hun 'thuis' haven (maw. waar liggen ze normaal aan de steiger?)  :)

De vaartuigen liggen her en der verspreid door de rotterdamse haven o.a. in de waalhaven, haven van Hoek van Holland etc


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #96 Gepost op: 1 januari 2007, 21:39:47
Je maakt het wel heel spannend ;D

Je zou wel willen weten wat he  ;D ;D Kijk ff naar je PM


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #97 Gepost op: 8 januari 2007, 16:01:34
Westelijk havengebied vanmorgen


De havendienst 7 bij het inparkeren van de NYK Apollo


De havendienst 7 los


En hij hoort er eigenlijk niet bij, maar ik kwam hem op dezelfde geheugenkaart tegen :P : Een loodsboot die bij IJmuiden de pieren passeert
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #98 Gepost op: 8 januari 2007, 16:18:35
En hij hoort er eigenlijk niet bij, maar ik kwam hem op dezelfde geheugenkaart tegen :P : Een loodsboot die bij IJmuiden de pieren passeert

Havendienst in ruimere zin van het woord ;)

Heel gave foto's Jeroen! Ik vind die nieuwe huisstijl van de havendienst wel stukken mooier dan de oude :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #99 Gepost op: 3 februari 2007, 17:52:38
De Rotterdam Port Autorithy 12 genomen vanaf de Eerste Petroleumhaven.