Beste,
Allereerst excuses voor het geval ik dit in de verkeerde forumsectie plaats, ik ben hier net nieuw
.
Ik kwam zojuist bij een artikel op internet een plaatje van het uniform van de Koninklijke Marechaussee tegen en het viel mij op dat de holster daar op het bovenbeen is geplaatst. Terwijl die bij de politie ter hoogte van de heup zit. Nu heb ik even na zitten denken en mij (persoonlijk) lijkt het handiger als je je holster wat lager hebt zitten (dus ter hoogte van je bovenbeen) omdat je dan geen gebogen beweging hoeft te maken met je arm voordat je bij je wapen bent. Hier even een uitleg van de beweging,
DIT is de beginpositie (dus armen naast je lichaam).
A. Holster ter hoogte van je heup: Armen hangen langs je lichaam. Breng je hand omhoog richting je pistool en pakt deze (je arm is nu gebogen). Breng je hand naar voren om het pistool te richten.
B. Holster te hoogte van je bovenbeen: Armen hangen langs je lichaam. Pak je pistool. Breng je hand naar voren om het pistool te richten.
Omdat je hand bij optie B al ter hoogte van de holster hangt, bespaart het een beweging.
Is er een reden dat dit bij het uniform van de Politie en dat van de Marechaussee niet op dezelfde plek zit? En hoe denken jullie hier over? Het viel mij op dat de BSB hun pistolen ook aan het bovenbeen heeft vastgemaakt. En een beenholster straalt naar mijn mening ook meer gezag uit.
Hier wat foto's ter informatie:
Klik,
Klik en
Klik. Hierbij is duidelijk de positie van de holster te zien.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties