Ik heb er wel "last" van in de auto. Zou hem die reden dan ook wel op mijn bovenbeen willen. Echter zijn er veel meer reden te bedenken waarom het op de heup fijner is. Maar aangezien ik toch wel heeeeeel veel in de auto....
Ik vind het heupholster ook knap vervelend, vooral als bestuurder van een dienstauto vanwege de gordelhouder. Een beenholster geeft ook wat meer ruimte aan je koppel. Een van de keerzijden is wel dat wanneer je hem op de heup draagt, je altijd naar dezelfde plek grijpt. Bij een beenholster kun je afhankelijk zijn van hoe je staat, geen idee of dat echt een belemmering is. Er zullen voor en nadelen bij beiden zijn.
Wat ik wel weet is dat een beenholster vooral gebruikt wordt door eenheden binnen de KMar, zoals de BE, omdat bij het dragen van een kogelwerend vest een heupholster simpelweg belemmerend is bij het trekken van het wapen.
Het zal denk ik een aantal goede redenen hebben dat bij reguliere politiediensten wereldwijd voor een heupholster gekozen wordt..en hoe het eruitziet is daar in ieder geval niet een van.