Lotus en Airway Management

Auteur Topic: Lotus en Airway Management  (gelezen 4752 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Gepost op: 20 juni 2005, 22:00:13
Een tijdje terug kon ik wel eens beschikken over een lotus, die zijn huig goed getraind had en rustig een Mayotube liet inbrengen..

Tijdens oefeningen hebben we een verkorte versie van een Mayotube en eventueel van een intubatie set.. (Lotus klemt die tussen de tanden..)

Hoe doen jullie dat ?

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2005, 00:24:41
Een tijdje terug kon ik wel eens beschikken over een lotus, die zijn huig goed getraind had en rustig een Mayotube liet inbrengen..

Tijdens oefeningen hebben we een verkorte versie van een Mayotube en eventueel van een intubatie set.. (Lotus klemt die tussen de tanden..)

Hoe doen jullie dat ?

Bij oefeningen wordt bij het intuberen de tube afgeknipt en dan klem je die inderdaad tussen je tanden. Daarna wordt ie gefixeerd met lint.
Is wel een apparte ervaring als je speelt dat je bewusteloos bent door medikatie en dan hoort dat ie gaat intuberen. ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2005, 09:08:27

Hoe doen jullie dat ?

Zoals je zegt: verkorte versies. ;)

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2005, 11:57:37
Wij gebruiken zelf ook een verkorte mayo tube. Ik vindt het wel heel erg ver gaan om een grote tube in te laten brengen, ook al ben je erop getraind.  Ook de intubatie is dus een verkorte versie.