Plaats hier foto's van MAN voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van MAN voertuigen  (gelezen 255586 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #280 Gepost op: 25 december 2005, 11:27:12
OEPSSSSSSS verkeerd geplaatst een mooie wagen bij een verkeerd merk geplaatst sorry :D :D


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #281 Gepost op: 25 december 2005, 12:03:33
Dit voertuig is van de bedrijfsbrandweer Shell pernis. is als het goed is vroeger van BASF bedrijfsbrandweer geweest



Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #282 Gepost op: 26 december 2005, 17:37:40
inderdaad een aardig mooi voertuig alleen wij nemen een andere opbouwer
wij willen nog ruimer en meer lichtinval in de cabine denk aan zoiets zie foto



Dat beloofd wat Rinus!

De nieuwe MAN tas van Capelle heeft overigens wel een verlengde cabine, ziet er ook netjes uit. Is het trouwens niet zo dat een verlengde cabine minder ruimte heeft dat een manschappenruimte aan de opbouw? Dat laatste heeft namelijk geen afgeronde hoeken, wat zou moeten betekenen dan er meer ruimte is. ???
Hebben die MAN nou trouwens schuifdeuren (vergelijkbaar met een autobus) of gewoon openslaande deuren?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #283 Gepost op: 26 december 2005, 21:11:02
De oude generatie MAN van rotterdam heeft busdeuren en de nieuwere generatie gewone deuren


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #284 Gepost op: 26 december 2005, 21:39:06
Dat beloofd wat Rinus!

De nieuwe MAN tas van Capelle heeft overigens wel een verlengde cabine, ziet er ook netjes uit. Is het trouwens niet zo dat een verlengde cabine minder ruimte heeft dat een manschappenruimte aan de opbouw? Dat laatste heeft namelijk geen afgeronde hoeken, wat zou moeten betekenen dan er meer ruimte is. ???
Hebben die MAN nou trouwens schuifdeuren (vergelijkbaar met een autobus) of gewoon openslaande deuren?

even terugkomenn op de nieuwe ts van capelle is toch geen aangebouwde vaste bij kantelen gaat toch alleen het voorste deel mee of heb ik de verkeerde gezien ???

Nou rick heeft al geantwoord op de deuren .De cabine een aangebouwde cabine heeft ongeveer + 20 cm meer ruimte dan bij een sluiscabine zoals de huidige TS van r'dam
groeten,
rinus


jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #285 Gepost op: 27 december 2005, 12:13:09
inderdaad een aardig mooi voertuig alleen wij nemen een andere opbouwer
wij willen nog ruimer en meer lichtinval in de cabine denk aan zoiets zie foto

http://img367.imageshack.us/img367/2002/img6287kleinjpg9am.jpg

Rinus, kun je ons al vertellen welke opbouwer het wordt?
En kun je ook meer vertellen over de standplaatsen van de nieuwe voertuigen?


TS-47-1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
  • Dit forum is het helemaal !
    • www.brandweerridderkerk.nl
Reactie #286 Gepost op: 27 december 2005, 12:44:56
Yup, ik ben donderdag de 47-1 van Ridderkerk even  bekijken, maar dat is idd wel een mooi voertuig ja  ;)
het is trouwens helemaal een mooie kazerne daar  :)

Jaha wij zijn de laatste tijd eens flink verwent. Was je er Donderdag tijdens de oefenavond?


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #287 Gepost op: 27 december 2005, 13:13:02
Jaha wij zijn de laatste tijd eens flink verwent. Was je er Donderdag tijdens de oefenavond?

Pompbediende was even een bakkie wezen doen bij Erwin ;)


TS-47-1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
  • Dit forum is het helemaal !
    • www.brandweerridderkerk.nl
Reactie #288 Gepost op: 27 december 2005, 13:25:32
Pompbediende was even een bakkie wezen doen bij Erwin ;)

Ah Erwin de koekenbrandweerman. En heeft pompbediende het overleeft bij hem.  :P


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #289 Gepost op: 27 december 2005, 14:41:33
even terugkomenn op de nieuwe ts van capelle is toch geen aangebouwde vaste bij kantelen gaat toch alleen het voorste deel mee of heb ik de verkeerde gezien ???

Volgens mij heb je gelijk, ik kan het niet goed zien. De manschappenruimte is in ieder geval meer in de stijl van de cabine dan bij de oude 33-1. Bij de oude 33-1 kan je duidelijk zien dat de manschappenruimte aan de opbouw vast zit. Zie http://www.brandweervoertuigen.com/korpsen/capelle%20aan%20de%20ijssel/tas.htm (onderaan).

Nou rick heeft al geantwoord op de deuren .De cabine een aangebouwde cabine heeft ongeveer + 20 cm meer ruimte dan bij een sluiscabine zoals de huidige TS van r'dam
groeten,
rinus

Verrassend, ik had verwacht dat verlengde cabine minder ruimte zou hebben, maar dat is dus juist andersom. Die schuifdeuren worden dus niet meer gebruikt. Bevallen ze niet? Het lijkt mij wel een ingenieus systeem, maar het zal wel meer kosten dan het opbrengt ben ik bang. ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s