Kennelijk ben je niet helemaal op de hoogte van de werkwijze van een meldkamer ambulancezorg.
CM
Maak het even.....
Ik ben prima op de hoogte van de werkwijze van de meldkamer ambulancezorg. Dit is ook precies de reden waarom de Huisartsenpost in A'dam nu nog altijd telefonisch vervoer/assistentie aanvraagt ipv via de portofoon.
Maar misschien kan je er vanuit gaan dat als een zorgprofessional de taak van het bellen naar de meldkamer uitbesteed dat hier een goede reden voor is. Bovendien zijn de chauffeurs beter op de hoogte van de werkwijze van de MKA en de ambulance dan de gemiddelde HA.
Daarnaast denk ik dat de attitude gewoon op een andere manier zou kunnen. Als je als centralist merkt dat je er niet uit komt is het helemaal niet gek om bijvoorbeeld te zeggen; "Goh, niks ten nadele van jou, maar ik zie het nog niet helemaal voor me, zou ik nog even de HA kunnen spreken?" of "We gaan je helpen, alleen zou ik even persoonlijk met de HA kunnen overleggen?"
Dat klinkt gewoon veel vriendelijker dan "Ben jij (want wij hoeven soms niet met u aangesproken te worden?) de chauffeur? Ik werk alleen met de huisarts"
(dat heb ik letterlijk eenmaal gehoord).
Persoonlijk, en ik spreek puur voor mezelf, heb ik af en toe het idee dat ik mijzelf moet bewijzen tegen over de MKA of ambulance personeel, omdat wij "maar" huisarts chauffeurs zijn. En natuurlijk is dat een heel andere tak van sport, maar we worden prima opgeleid. en is het niet in medische kennis, dan is het wel in een professionele werkhouding. En deze professionele werkhouding houdt in dat we of zeker weten dat we keurig kunnen overdragen op de MKA, danwel dat we dit aan de HA overlaten omdat wij onze grenzen kennen en respecteren.