Grote brand (boerderij) Gouwe - Hoogwoud 15-02-2014

Auteur Topic: Grote brand (boerderij) Gouwe - Hoogwoud 15-02-2014  (gelezen 16633 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2014, 22:38:13
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1244418 date=1392499947
Als de melding keukenbrand was in een woning met rietenkap in het buitengebied zie ik al genoeg redenen om direct een volwaardig voertuig te sturen. Vlammen gaan omhoog, uiteindelijk kom je bij de kap. Dan moet je erg snel met veel materieel komen om nog iets te redden. Ik ga er vanuit dat de AC zelf direct kan zien dat 't om een rietenkap gaat?
Ik ga er verder niet op los met suggesties, misschien dat je een kopie kan opvragen van het kladblok in safty portal  ^-^
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2014, 22:40:53
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1244418 date=1392499947
Als de melding keukenbrand was in een woning met rietenkap in het buitengebied zie ik al genoeg redenen om direct een volwaardig voertuig te sturen. Vlammen gaan omhoog, uiteindelijk kom je bij de kap. Dan moet je erg snel met veel materieel komen om nog iets te redden. Ik ga er vanuit dat de AC zelf direct kan zien dat 't om een rietenkap gaat?
Misschien kan je solliciteren bij de meldkamer.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2014, 22:46:45
Citaat van: Red link=msg=1244420 date=1392500453
Misschien kan je solliciteren bij de meldkamer.

Nee dat kan niet. Kansloze reactie overigens?

Citaat van: pompbediende link=msg=1244419 date=1392500293
Ik ga er verder niet op los met suggesties, misschien dat je een kopie kan opvragen van het kladblok in safty portal  ^-^

Zou kunnen. Maar uit jouw reacties maak ik op dat jij het wel 'normaal' vind om met een uitgekleed busje met 4 man naar een rietenkap in het buitengebied te rijden terwijl niet exact duidelijk is wat er brand?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2014, 22:49:25
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1244421 date=1392500805
Nee dat kan niet. Kansloze reactie overigens?

Inderdaad erg kansloos, jouw reacties. Je hebt geen flauw idee wat voor melding er binnen is gekomen en waarom de zaken zijn verlopen zoals ze zijn verlopen. Je staat echter wel klaar om deze handelswijze af te "branden".


tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
Reactie #14 Gepost op: 15 februari 2014, 22:51:26
Beste stuurlui staan aan wal.

Helaas kun je vanaf de zijlijn nooit weten welke melding er binnenkomt bij de meldkamer.  


er zal bij dit incident dan vast en zeker zijn gehandeld volgens de procedures


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #15 Gepost op: 15 februari 2014, 22:52:13
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1244421 date=1392500805
Nee dat kan niet. Kansloze reactie overigens?

Zou kunnen. Maar uit jouw reacties maak ik op dat jij het wel 'normaal' vind om met een uitgekleed busje met 4 man naar een rietenkap in het buitengebied te rijden terwijl niet exact duidelijk is wat er brand?
Ik zou zeggen, schoenmaker blijf bij je leest.

Ik weet niet in hoeverre het bij de eerste melding bijvoorbeeld al bekend was dat het om een rietenkap ging. Die conclusie trek jij nu al twee keer zonder dat duidelijk te weten. Nu bepaal je weer dat het niet duidelijk is wat er brand, ook dat is gebaseerd op je eigen interpretatie en niet op de feiten. Daarnaast weet ik niet hoe het plaatselijk geregeld is met opkomst en uitruk procedures, en jij waarschijnlijk ook niet.

Iedereen kan achteraf zeggen: "kijk die foto's, dat hadden ze heel anders moeten doen" Dat is natuurlijk makkelijk praten. Als je hier echt wat over wil zeggen/oordelen, zorg dan eerst dat je alle feiten op een rijtje hebt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #16 Gepost op: 15 februari 2014, 22:52:35
Citaat van: Peter71 link=msg=1244416 date=1392498914
Als ik de meldingen in de monitor bekijk op de voertuigen, is de SIV wel als eerste gaan rijden en is de TS gaan rijden op de melding van middelbrand inderdaad 5 minuten later.

Dat is een aanname. De TS is 5 minuten later gealarmeerd, maar dat hoeft niet te betekenen, dat de TS toen pas is gaan rijden. Bij zowel de SIV als de TS worden de A- en B-ploeg gealarmeerd, dus kan de TS (vrijwel) direct achter de SIV aangereden zijn.

Kortom, naast de precieze melding, weten we dit ook niet....


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #17 Gepost op: 15 februari 2014, 22:55:38
Hierbij wat bewegende beelden van  de brand.

15-02-2014 - Boerderij verwoest door grote brand in Hoogwoud


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #18 Gepost op: 15 februari 2014, 22:58:38
Citaat van: Hunter link=msg=1244422 date=1392500965
Inderdaad erg kansloos, jouw reacties. Je hebt geen flauw idee wat voor melding er binnen is gekomen en waarom de zaken zijn verlopen zoals ze zijn verlopen. Je staat echter wel klaar om deze handelswijze af te "branden".

Ik weet inderdaad niet wat voor melding op de AC binnengekomen is. Ik zie wel dat 't een rietenkap is. Daarom vraag ik ook wat men er van vind om primair een SIV met 4 man naar een woning met rietenkap te sturen. Als ik exact wist wat de melder gezegd had, had ik daar wel over begonnen.

Citaat van: Red link=msg=1244424 date=1392501133
Ik zou zeggen, schoenmaker blijf bij je leest.

Ik weet niet in hoeverre het bij de eerste melding bijvoorbeeld al bekend was dat het om een rietenkap ging. Die conclusie trek jij nu al twee keer zonder dat duidelijk te weten. Nu bepaal je weer dat het niet duidelijk is wat er brand, ook dat is gebaseerd op je eigen interpretatie en niet op de feiten. Daarnaast weet ik niet hoe het plaatselijk geregeld is met opkomst en uitruk procedures, en jij waarschijnlijk ook niet.

Iedereen kan achteraf zeggen: "kijk die foto's, dat hadden ze heel anders moeten doen" Dat is natuurlijk makkelijk praten. Als je hier echt wat over wil zeggen/oordelen, zorg dan eerst dat je alle feiten op een rijtje hebt.

Ik weet dat voor onze regio elk object met rietenkap beschreven staat in de computer. De computer ziet direct of het om een rietendak gaat. Ook als de melder dat niet zou zeggen zou men dat dus moeten weten. Of heeft men in de regio NHN dat soort (essentiële?) gegevens niet in de computer staan?

Schoenmaker blijf bij je leest vindt ik nergens op slaan. Ik mag toch vragen stellen over hoe het 1 en ander gelopen is? Ik heb nog nergens conclusies getrokken. Schoenmaker blijf bij je leest is volgens mij wel de makkelijkste manier om een degelijke discussie te winnen cq. dood te maken.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #19 Gepost op: 15 februari 2014, 22:59:17
Citaat van: Fireball link=msg=1244425 date=1392501155
Dat is een aanname. De TS is 5 minuten later gealarmeerd, maar dat hoeft niet te betekenen, dat de TS toen pas is gaan rijden. Bij zowel de SIV als de TS worden de A- en B-ploeg gealarmeerd, dus kan de TS (vrijwel) direct achter de SIV aangereden zijn.

Kortom, naast de precieze melding, weten we dit ook niet....
Gisteren was er een melding in de gemeente Opmeer.
Hiervoor is alleen de SIV gealarmeerd. De brandweer is er toen met de TS achteraan gereden zonder dat deze in een melding stond.
Kan in dit geval dus ook zijn gebeurd.