GRIP 1 Middelbrand (vuilnis in loods) Hartog Nijverheidsweg-Noord - Amersfoort 17-02-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Middelbrand (vuilnis in loods) Hartog Nijverheidsweg-Noord - Amersfoort 17-02-2014  (gelezen 34174 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Brandweer: nablussen vuilnisberg tot in de ochtend


AMERSFOORT - In Amersfoort heeft de brandweer de brandhaard bereikt in een smeulende hoop vuilnis. De brandweer denkt dat er nog de hele nacht bluswerkzaamheden zullen zijn in het reclingsbedrijf aan de Nijverheidsweg-Noord.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
p2kflex
16:11:56 17-02-14GROUP-1Rustig opkomen voor aflossing
0707170BRW Veiligheidsregio Utrecht (Leusden) (Bemmaning AL 655)
0707168BRW Veiligheidsregio Utrecht (Leusden) (Bevelvoerder)
0707164BRW Veiligheidsregio Utrecht (Leusden) (Blusploeg 1)
0707165BRW Veiligheidsregio Utrecht (Leusden) (Blusploeg 2)
0707172BRW Veiligheidsregio Utrecht (Leusden) (Chauffeurs)
0707166BRW Veiligheidsregio Utrecht (Leusden) (Dienstwisselcode)
0707173BRW Veiligheidsregio Utrecht (OvD Leusden - Woudenberg)
0709560BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode Eemland)
p2kflex
15:55:32 17-02-14-ALPHA-BVD gaarne tel contact met de OVD Amersfoort
0707168BRW Veiligheidsregio Utrecht (Leusden) (Bevelvoerder)


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Ik denk dat er in het kader van de bouw- en milieuvergunning een risico-analyse moet worden gemaakt en de preventie voorzieningen daarop gebaseerd moeten worden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
VR Utrecht ‏@vrutrecht 12 min.
Rokende afvalberg #Amersfoort. Update. Brand is moeilijk te bereiken . Blussen gaat zeker tot morgen duren. MT^


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Peter71 link=msg=1244868 date=1392665966
VR Utrecht ‏@vrutrecht 12 min.
Rokende afvalberg #Amersfoort. Update. Brand is moeilijk te bereiken . Blussen gaat zeker tot morgen duren. MT^

Is er ergens enige informatie over de hoeveelheid c.q. de afmetingen van de berg afval ?


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: JAB link=msg=1244727 date=1392629786
Ik denk dat wel, het bedrijf zal dan de BHV paraat moeten houden. Je kunt ook denken aan een particulier brandweerbedrijf zoals Falck (Rijnmond) of die uit de buurt van Utrecht. Hebben allemaal eigen materiaal en opgeleid personeel, ademlucht enz. Moet dan door het bedrijf worden ingehuurd voor de duur van het incident. Is daarmee goedkoper dan een constante BHV + ploeg 24/7 op het bedrijf. Zeker gezien de (in de komende jaren) teruglopende inzetbaarheid c.q. slagkracht van de regiokorpsen moet je die niet inzetten voor een klus als deze, die dagen kan duren.
Maar wat is het verschil dan tussen een afvalverwerker en een timmerfabriek? Allebei een loods met brandbaar materiaal. En wat in een woning met de vlam in de pan? Eigen schuld, risico van het bakproces....
In Nederland heeft de brandweer een wettelijke taak, dat kun je niet zomaar aan de kant zetten. Verzekeringen of bedrijven gaan echt geen (enorme) kosten dragen die ze ook al via de belastingen betalen.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: GLZ link=msg=1244883 date=1392667878
Maar wat is het verschil dan tussen een afvalverwerker en een timmerfabriek? Allebei een loods met brandbaar materiaal. En wat in een woning met de vlam in de pan? Eigen schuld, risico van het bakproces....
In Nederland heeft de brandweer een wettelijke taak, dat kun je niet zomaar aan de kant zetten. Verzekeringen of bedrijven gaan echt geen (enorme) kosten dragen die ze ook al via de belastingen betalen.
Mijn beeld is na een kleine zoekactie is dat afvalverwerkers meer branden veroorzaken dan timmerfabrieken. Ik ga ervanuit dat er significant meer timmerfabrieken zijn dan afval verwerkers. Nu is mijn zoektocht nog niet wetenschappelijk te verantwoorden.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
09:35 Brandweer treft voorbereidingen om indien nodig te kunnen gaan blussen. Persvak ingericht. ^EO pic.twitter.com/fRKgRr7DfY




Over 't persvak:
19:10 De @PolAfoortOost is er druk mee geweest. De #Media ophouden en zelf #persfoto's verspreiden. https://twitter.com/PolAfoortOost/status/435331552340627456 … @politieperskrt
19:17 @Hoguhugo @PolAfoortOost @politieperskrt Ik heb mij om 9.30 uur en 13.30 gemeld met de #ppk en werd geweigerd. #Amersfoort #leghetmaaruit
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Zaltbommelachtige dimensies als ik de foto zo inschat.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: JJ75 link=msg=1244889 date=1392669053
Mijn beeld is na een kleine zoekactie is dat afvalverwerkers meer branden veroorzaken dan timmerfabrieken. Ik ga ervanuit dat er significant meer timmerfabrieken zijn dan afval verwerkers. Nu is mijn zoektocht nog niet wetenschappelijk te verantwoorden.

Veroorzaken zij het of ontstaan ze ?
Want veroorzaken impliceert dat er min of meer expres brand ontstaat.
Timmerfabrieken zijn er ook niet zo veel, veelal werken timmerlieden in kleinere werkplaatsen waar bij de melding minder uit hoeft te rukken van brandweer zijde.
Ook is de zaagselopslag minder gevoelig voor brand ten gevolge van broei, aangezien in timmerfabrieken over het algemeen droog hout word verwerkt.