On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 808054 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1050 Gepost op: 9 augustus 2011, 11:33:38
Correct, betreft hier een spitsstrook.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #1051 Gepost op: 9 augustus 2011, 11:40:44
Correct, betreft hier een spitsstrook.
Bijna goed. Het is een plusstrook.
Spitsstroken liggen rechts (wat buiten de spits de vluchtstrook is); Plusstroken liggen links. Plusstroken zijn doorgaans smaller dan de gewone rijstroken en vaak geldt er dan ook een lagere Vmax als de plusstrook is opengesteld (bijvoorbeeld de A27Li tussen Houten en Vianen). Bij in gebruik zijnde spitsstroken (dus de opengestelde vluchtstrook) is van een lagere Vmax doorgaans geen sprake.


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #1052 Gepost op: 9 augustus 2011, 12:56:03
Klopt, betreft een plusstrook die buiten de spits afgekruist is. Tijdens de spits word die open gegooid en word de dan geldende maximale snelheid van 100km/h aangegeven onder de borden die aangeven dat de plusstrook geopend is.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


JelmerR

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
Reactie #1053 Gepost op: 9 augustus 2011, 22:40:04
wat me ook opvalt is dat er een aantal zonder helm loopt, incl. de bevelvoerder.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #1054 Gepost op: 10 augustus 2011, 13:00:56
Ik zou persoonlijk tijdens de bluswerkzaamheden het verkeer tijdelijk stil zetten, nu rijd men een muur van rook in en niet wetende wat er aan de andere kant van de rook is... kop-staartjes voorkomen zegmaar.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #1055 Gepost op: 13 augustus 2011, 13:09:10
We gaan wel off-topic, maar:

Bij in gebruik zijnde spitsstroken (dus de opengestelde vluchtstrook) is van een lagere Vmax doorgaans geen sprake.

Behalve op de spitsstroken van de A9 tussen Haarlem en Velsen dan, als die open zijn gaat de snelheid standaard omlaag van 120 naar 100 km/uur... :(


djidee

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #1056 Gepost op: 13 augustus 2011, 13:44:55
We gaan wel off-topic, maar:

Behalve op de spitsstroken van de A9 tussen Haarlem en Velsen dan, als die open zijn gaat de snelheid standaard omlaag van 120 naar 100 km/uur... :(

Volgens mij is dat bij de spitsstroken op de A1 (Amersfoort-Barneveld (120 -> 100)) en de A50 (Apeldoorn -> Arnhem en vv. (120 -> 100)) ook het geval...


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1057 Gepost op: 13 augustus 2011, 16:25:07
Amersfoort-barneveld word inderdaad 100 bij open spitsstrook!  O0
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #1058 Gepost op: 13 augustus 2011, 21:35:10
A28 zwolle ook terug naar 100 dan


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #1059 Gepost op: 13 augustus 2011, 21:47:13
Nee van 100 naar 80 maar dat is weer een plusstrook.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein