Het
rijden met OGS bij jou voorbeelden vind ik ook totaal niet nodig.
Dat men vanuit een stilstaand voertuig bij het stadhuis voor staat en de sirene even aandoet als men naar buiten komt oke. Zie ik niets gevaarlijks in. Hetzelfde voor het bezoek aan de basisschool, daar kun je ook OGS aanzetten, maar dan ff stilstaand voor de deur.
Voor wedstrijden hoeft het van mij helemaal niet, het gaat daar namelijk om de vaardigheid en niet om het rijden met OGS.
Mijn opmerking staat los van of het een politie auto betreft. Mijn opmerking heeft betrekking op alle hulpdiensten.
En dan kan ik als een zeikerd overkomen, prima, maar het doel van mij is heel eenvoudig: benadrukken dat het risico's met zich mee brengt. Welke totaal niet nodig zijn.
De brandweer rijd met trouwerij'en, brandweerwedstrijden, demonstratie's, open dagen en ''bezoekjes aan de basisschool'' ook rondjes met toeters en bellen....
Ontstaat deze discussie nou omdat het dit keer een politie-auto is of omdat we het van alle diensten belachelijk vinden ....?
In 99% van de open dagen rijden de hulpdiensten aan naar een demo mét OGS, echter worden er totaal geen risico's gelopen. Men rijd een redelijk normale snelheid en ''maakt gebruik van'' puur en alleen voor het plaatje. Een spoedrit ''real-life'' gaat er heel anders aan toe.....
Het zal aan mij liggen, een zinloze discussie ....
Filmpje van ZHZ112
http://www.youtube.com/watch?v=55tiUJKThBg