On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 803482 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1640 Gepost op: 15 oktober 2013, 17:17:57
Dat klopt wel Dinozzo, echter zal het advies van de meldkamer 9 van de 10 keer negatief zijn als de collega überhaupt al een melding overschrijding maakt. (is mijn ervaring althans)

Dan kan je natuurlijk door blijven zetten (art 11 spreek namelijk over advies en verantwoordelijkheid bestuurder), maar ik meen me te herinneren dat hier nog een addertje onder het gras zit. Mijn collega is op dit moment met een onderzoek bezig over dit onderwerp, zal het is bij hem navragen.

Bovendien is het de vraag in hoeverre wij hoge snelheden willen rijden, ik ga zelf geen 250 km/u rijden bij een achtervolging. Dat laat ik aan de specialisten over!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #1641 Gepost op: 15 oktober 2013, 17:46:31
Ik ook niet en dat haalt de Touran ook niet.

De brancherichtlijn is leuk maar het is op de polder in Flevoland heel anders rijden dan op de Veluwe bij Ede. De laatste staat bol van de kronkelige wegen, zijwegen, kruisingen en uitritten terwijl de meeste wegen in de polder maar een paar zijstraatjes hebben tussen open weilanden, bijna geen uitritten enzovoort. Op de eerste is 40+ misschien al te hard terwijl je bij de tweede met gemak op de tussenliggende stukken 60+ kan rijden... als je maar scherp blijft!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1642 Gepost op: 15 oktober 2013, 18:01:17
Gelukkig rijden we ook in andere voertuigen behalve de Touran, zeker als je onopvallend op de snelweg rijdt is het makkelijk om de brancherichtlijn te overschrijden. Vaak zit je er al over voordat je het door hebt en wordt het ook niet gemeld.

De brancherichtlijn is ook een uiterste, want niet alleen in de polder maar ook in de bebouwde kom is 40+ héél veel. Nogmaals, de bestuurder blijft eindverantwoordelijke. Ik heb wel eens een collega gehoord die melding maakte van overschrijden brancherichtlijn, die werd door MK teruggefloten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #1643 Gepost op: 19 oktober 2013, 00:25:19
18-10-2013 Regionale Interventie Eenheid (RIE) Rotterdam met spoed onderweg naar de voetbalwedstrijd Dordrecht - Emmen!

RIE onderweg als quickresponse naar Dordrecht - Emmen. 18/10/2013 on Vimeo
Met Vriendelijke Groet.....


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1644 Gepost op: 19 oktober 2013, 12:09:24
Citaat van: DiNozzo link=msg=1210129 date=1381847629
Wij mogen de 40+ wel overschrijden alleen hebben wij dan een meldplicht. De verkeersdiensten hebben die meldplicht niet.

'Gewone' dienders hebben een meldplicht vooraf. OT, AT en verkeersdiensten moeten dit achteraf melden.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1645 Gepost op: 23 oktober 2013, 17:01:26


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1646 Gepost op: 28 oktober 2013, 13:00:51
Citaat van: silque link=msg=1210161 date=1381852877
Gelukkig rijden we ook in andere voertuigen behalve de Touran, zeker als je onopvallend op de snelweg rijdt is het makkelijk om de brancherichtlijn te overschrijden. Vaak zit je er al over voordat je het door hebt en wordt het ook niet gemeld.

De brancherichtlijn is ook een uiterste, want niet alleen in de polder maar ook in de bebouwde kom is 40+ héél veel. Nogmaals, de bestuurder blijft eindverantwoordelijke. Ik heb wel eens een collega gehoord die melding maakte van overschrijden brancherichtlijn, die werd door MK teruggefloten.

Laten we er nou niet te moeilijk over doen. Als ze je een oor aan willen naaien dan kunnen ze dat toch wel. Daarvoor is de brancherichtlijn ook mede gemaakt. Gewoon boerenverstand.

Ik meld het wel eens "vooraf" aan de meldkamer, bij aanvang van de dienst. Er is vast wel een moment of meerdere tijdens mijn hele dienst, dat ik de brancherichtlijn overschrijd.  >:D


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #1647 Gepost op: 28 oktober 2013, 19:31:23
Citaat van: CopVR3 link=msg=1214767 date=1382961651
Ik meld het wel eens "vooraf" aan de meldkamer, bij aanvang van de dienst. Er is vast wel een moment of meerdere tijdens mijn hele dienst, dat ik de brancherichtlijn overschrijd.  >:D
en dan melden ze zeker vooraf dat je geen toestemming hebt maar als het moet dat moet het
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1648 Gepost op: 28 oktober 2013, 22:48:40
Citaat van: CopVR3 link=msg=1214767 date=1382961651
Ik meld het wel eens "vooraf" aan de meldkamer, bij aanvang van de dienst. Er is vast wel een moment of meerdere tijdens mijn hele dienst, dat ik de brancherichtlijn overschrijd.  >:D

Toen de brancherichtlijn in Amsterdam van kracht werd en "wij van de verkeerspolitie" ons ook aan de max 40+ moesten houden heb ik het geprobeerd een hele dienst vol te houden om bij iedere snelheidsmeting die richting invordering ging toestemming voor overschrijding brancherichtlijn aan te vragen. Dit moest mondeling bij het HB. Na 3 keer werden we gebeld door de chef meldkamer dat we voor de rest van de dienst toestemming hadden indien nodig  >:D

Daarna volgde snel een mail dat we vrijstelling hadden gekregen en achteraf mochten gaan melden.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #1649 Gepost op: 29 oktober 2013, 21:03:07
Haha 0098
Die zagen de bui al snel hangen  dus  ;D
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV