On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 799637 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Gast

• Gast
Reactie #1680 Gepost op: 1 april 2014, 19:57:43
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1255352 date=1396373507
Op het filmpje lijkt het alsof je met dezelfde snelheid blijft doorrijden. Als er een persoon(zo'n beruchte met grote koptelefoon over de oortjes) voor de lijnbus weg stapt, ben je te laat.
LIJKT inderdaad, ik ben al ervoor van het gas af en op de rem. De groothoek van mijn cameraatje vertekend daar links in die hoek van dat raam best wel. Al op het moment dat ik de busbaan oprijd kijk ik vooruit naar die halte, ik zie die bus staan , mensen kunnen net uitgestapt zijn en ik weet dat daar een zebrapad is. Op de video lijkt het inderdaad niet zo maar de snelheid was er al uit en klaar om vol te remmen indien nodig. Dit soort locaties hebben we goed in onze kop zitten. Het lijkt inderdaad dat het daar wat minder had gekund, ben ik met je eens.

Citaat
De route vanaf het Sanquin naar Amstelland zknh kunnen we over discussiėren. Dat blijft toch persoonlijk en plaatselijke bekendheid.
Zoals gezegd ben ik binnendoor Amsterdam richting Amstelveen geheel niet bekend, en de tijd dat ik zou moeten gebruiken om de navi in die Tourans in te stellen geeft me meer tijdsverlies dan via een mij bekende route te rijden. O0

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1681 Gepost op: 1 april 2014, 20:11:19
Daar maakte ik LIJKT ookal bewust vet, aangezien ik weet hoe zo'n camera de snelheid kan vertekenen. Ik zie dat ook op mijn eigen filmpjes, lijkt het spijkerhard maar in de praktijk valt het allemaal reuze mee.

Citaat
Zoals gezegd ben ik binnendoor Amsterdam richting Amstelveen geheel niet bekend.
Toch maar eens wat aan je stratenkennis gaan doen....... :D :D :D :D :D

Gast

• Gast
Reactie #1682 Gepost op: 1 april 2014, 20:29:52
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1255363 date=1396375879
Toch maar eens wat aan je stratenkennis gaan doen....... :D :D :D :D :D

Volgens Google Maps is het toch 2 minuten sneller via de A4 en A9 hahah  ;D Bedankt voor de tips en opmerkingen, zal volgende filmpjes gaan bewerken.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #1683 Gepost op: 1 april 2014, 22:42:00
Citaat van: Bart v Wijk link=msg=1255163 date=1396290663
Zelf had ik dan eerder gekozen voor:
A10 west, A10 zuid, afslag VUmc, en dan via de amstelveenseweg, boelelaan, beneluxbaan. (beneluxbaan is altijd wel plek)

Maar dat is kleinigheidje hoor:P kan me ook voorstellen dat je binnenstad ivm de drukte wil vermijden.
Je kan ook nog overwegen, afhankelijk van het verkeersbeeld, om de A10 Zuid te verlaten bij de RAI, links de Europaboulevard op tot het eind, van Boshuizenstraat en dan links de Beneluxbaan op. Allemaal brede wegen waar het verkeer ook weinig vastloopt.

Gast

• Gast
Reactie #1684 Gepost op: 1 april 2014, 22:52:59
Bedankt voor de goedbedoelde route-adviezen maar daar heb ik bijna een jaar na dato weinig meer aan  O0

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1685 Gepost op: 1 april 2014, 22:57:13
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1255420 date=1396385579
Bedankt voor de goedbedoelde route-adviezen maar daar heb ik bijna een jaar na dato weinig meer aan  O0

Wel lief dat iedereen meedenkt toch?  ;)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Gast

• Gast
Reactie #1686 Gepost op: 1 april 2014, 23:02:31
Heel lief, die warmte die ik voel  ;D

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #1687 Gepost op: 2 april 2014, 09:55:53
De warmte van het gehijg in je nek?
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Gast

• Gast
Reactie #1688 Gepost op: 2 april 2014, 10:41:09
Citaat van: kaasje link=msg=1255491 date=1396425353
De warmte van het gehijg in je nek?
Zo ervaar ik de comments niet  8)

Bart v Wijk

• Arts
  • Forum gebruiker
Reactie #1689 Gepost op: 3 april 2014, 19:33:19
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1255371 date=1396376992
Volgens Google Maps is het toch 2 minuten sneller via de A4 en A9 hahah  ;D Bedankt voor de tips en opmerkingen, zal volgende filmpjes gaan bewerken.

hhahaha wat een hoop reacties inderdaad:P En ja ik geloof graag dat de Johan Huizinga jullie wel bekend is  :D

Bijzonder hoe bekendheid in een bepaald gebied kan vertekenen! Ik zou gezworen hebben dat het veel sneller was om binnen door te gaan! Maar dat is dan ook gewoon een stukje bekendheid waardoor het misschien sneller lijk!
Meten is weten toch?:P

en warme gehijg nee hoor! ook gewoon leuk om eens ervaringen te delen met mensen die met hetzelfde werk geconfronteerd worden in een toch iets andere tak van sport in voor jezelf bekend gebied! Maar dat je het positief opving had ik allang al door ;)