On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 799395 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #1690 Gepost op: 3 april 2014, 20:47:54
Ik dacht ook eerst aan binnendoor rijden. Je moet dan alleen de Kostverlorenvaart over en dan zal je altijd zien; brug open. Na de brug is binnendoor volgens mij wel sneller te doen.

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #1691 Gepost op: 3 april 2014, 21:27:30
Tijd voor het topic "Hoe hadden hulpverleningsvoertuigen ook anders kunnen rijden"?

Boogje

• Forum gebruiker
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #1692 Gepost op: 4 april 2014, 03:46:08
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1254993 date=1396210775
Onboard video A1 rit met METR voertuig naar Sanquin Amsterdam, vervolg met Touran naar Amstelland ZH Amstelveen, april 2013.
Onboard video A1 spoedrit METR / Sanquin
Mooi filmpje! Wat mij alleen heel erg opviel, scheelt de Touran zo veel qua sirene geluid binnen ten opzichte van de Vito ? Het motorgeluid lijkt ongeveer hetzelfde, maar de sirene is vele male stiller in de Touran. Klopt dat met de werkelijkheid of komt dat puur door het filmpje ?
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #1693 Gepost op: 4 april 2014, 09:32:18
Citaat van: Boogje link=msg=1256030 date=1396575968
Mooi filmpje! Wat mij alleen heel erg opviel, scheelt de Touran zo veel qua sirene geluid binnen ten opzichte van de Vito ? Het motorgeluid lijkt ongeveer hetzelfde, maar de sirene is vele male stiller in de Touran. Klopt dat met de werkelijkheid of komt dat puur door het filmpje ?

Ik denk dat de speaker van de sirene op een minder gehorige plaats is ingebouwd, of dat de Touran van zichzelf al minder geluid van buitenaf doorlaat.

Wij hebben zelf een Volkswagen Passat thuis en die is ook erg stil van binnen, je hoort veel minder geluid van buitenaf dan in bijvoorbeeld een Toyota. Misschien dat dit bij de Touran ook zo is?

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #1694 Gepost op: 4 april 2014, 09:40:17
Citaat van: Boogje link=msg=1256030 date=1396575968
Mijn ervaring met de tourans in de blauwe tak is dat je weinig tot geen last hebt van de herrie buiten als de toeters en bellen aan staan. Je kan gewoon met elkaar spreken, porto'en of telefoneren! Heb alleen geen ervaring met andere voertuigen ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Gast

• Gast
Reactie #1695 Gepost op: 4 april 2014, 10:54:03
Klopt, de Touran is veel stiller van binnen. Tegelijkertijd kwam er ook een bak geluid uit die Vito, met een Project-A-Flex speaker systeem (Driver - slang - projectorschelp) wat ERG veel geluid produceerde en dit was binnen, zoals te horen, goed waarneembaar ;D

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #1696 Gepost op: 4 april 2014, 19:25:15
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1256064 date=1396601643
Klopt, de Touran is veel stiller van binnen. Tegelijkertijd kwam er ook een bak geluid uit die Vito, met een Project-A-Flex speaker systeem (Driver - slang - projectorschelp) wat ERG veel geluid produceerde en dit was binnen, zoals te horen, goed waarneembaar ;D

Die hebben wij op onze Ford Ranger. Knetterhard!

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl

JelmerR

• Forum gebruiker
Reactie #1698 Gepost op: 17 april 2014, 17:37:01
die blauwe lampen zijn bijna niet zichtbaar door die aanhanger! Handig die platte lampen.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1699 Gepost op: 17 april 2014, 17:37:23
Waarom wordt het GNK transport begeleid door de politie? Ze hebben toch zelf Signaalverlichting en sirenes?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens