On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 792665 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #1760 Gepost op: 16 juni 2014, 20:57:51
eindelijk weer een aantal leuke filmpjes


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #1761 Gepost op: 18 juni 2014, 16:43:47
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1762 Gepost op: 18 juni 2014, 20:45:22
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1278116 date=1403102627
http://www.youtube.com/watch?v=CBPmdiwNLBE
Brandweer Wieringen

Leuk dat ze in de cabine je mee laten luisteren als de manschappen uit de wagen zijn...
Maar wanneer ik dan naar portogewoon.nl kijkt zou dit dus eigenlijk niet mogen...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1763 Gepost op: 18 juni 2014, 21:56:30
Citaat van: thetwin84 link=msg=1278163 date=1403117122
Leuk dat ze in de cabine je mee laten luisteren als de manschappen uit de wagen zijn...
Maar wanneer ik dan naar portogewoon.nl kijkt zou dit dus eigenlijk niet mogen...

Sorry, maar dit zijn echt spijkers op bijzonder laag water. In principe zouden buitenstaanders helemaal niet mee mogen kunnen luisteren, dus ook niet als het voertuig nog aanrijdend en dus bemand is. Degene die het filmpje online zet heeft het filmpje kennelijk gescreend en bepaalt of buitenstaanders iets wel of niet mogen horen. Het is immers geen live-stream.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1764 Gepost op: 18 juni 2014, 22:01:54
Citaat van: Hunter link=msg=1278181 date=1403121390
Sorry, maar dit zijn echt spijkers op bijzonder laag water.
Ik denk dat thetwin bedoelt dat de randapparatuur eigenlijk uitgeschakeld zou moeten worden als deze niet gebruikt kan worden (men staat immers buiten het voertuig). Echter is het volgens mij zo dat de brandweer altijd op een incidentkanaal schakelt. Hierdoor staan alle voertuigen en portofoons die op TMO staan in dat ene kanaal en word een mast dus niet belast vanwege een teveel aan kanalen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1765 Gepost op: 18 juni 2014, 22:26:10
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1278182 date=1403121714
Ik denk dat thetwin bedoelt dat de randapparatuur eigenlijk uitgeschakeld zou moeten worden als deze niet gebruikt kan worden (men staat immers buiten het voertuig). Echter is het volgens mij zo dat de brandweer altijd op een incidentkanaal schakelt. Hierdoor staan alle voertuigen en portofoons die op TMO staan in dat ene kanaal en word een mast dus niet belast vanwege een teveel aan kanalen.

Oh sorry, okee. Maar inderdaad, als je mee kunt luisteren dan wordt er buiten het voertuig dus TMO gebruikt en maakt het niet uit of er 1 of 100 randapparaten aan staan (in die directe omgeving), alles gaat dan -in principe- via dezelfde mast en dat maakt qua belasting helemaal niets uit. Het zou anders zijn als men via DMO zou werken, dan kan TMO uit. Maar dan nog, hier in de regio gebruikt men ook DMO maar blijft het voertuig altijd op TMO zodat de pompbediende contact kan houden met de RAC. Helemaal van TMO verdwijn je natuurlijk nooit, dus snap eigenlijk ook de richtlijn van portogewoon niet helemaal in deze context.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1766 Gepost op: 18 juni 2014, 23:56:24
https://www.youtube.com/watch?v=J7pASYnEKdw
Autospuit Osdorp (2006) - Brandweer Amsterdam
kazerne willem
Gepubliceerd op 15 jun. 2014
Autospuit Osdorp onderweg naar brand bij AVI-WEST Australiehavenweg AMSTERDAM (2006) met dank aan Iljin de Jong.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1767 Gepost op: 18 juni 2014, 23:57:11
https://www.youtube.com/watch?v=70YJrCOYLrk
Autospuit Osdorp (2007) - Brandweer Amsterdam
kazerne willem
Gepubliceerd op 17 jun. 2014
Autospuit Osdorp onderweg naar assistentie politie aan de Kinrooistraat in Amsterdam (2007). Thanks to Iljin de Jong.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1768 Gepost op: 18 juni 2014, 23:57:55
http://www.youtube.com/watch?v=peWtlbiagys#
 Autospuit Osdorp (2007) - Brandweer Amsterdam
kazerne willem
Gepubliceerd op 18 jun. 2014
Autospuit Osdorp onderweg naar het afhijsen van een patient aan het Johan Schipperplantsoen in Amsterdam (2007). Thanks to Iljin de Jong.
Samen sterk in de hulpverlening!


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1769 Gepost op: 19 juni 2014, 01:30:12
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1278182 date=1403121714
Ik denk dat thetwin bedoelt dat de randapparatuur eigenlijk uitgeschakeld zou moeten worden als deze niet gebruikt kan worden (men staat immers buiten het voertuig). Echter is het volgens mij zo dat de brandweer altijd op een incidentkanaal schakelt. Hierdoor staan alle voertuigen en portofoons die op TMO staan in dat ene kanaal en word een mast dus niet belast vanwege een teveel aan kanalen.

Daar doel ik dus inderdaad op qua mast gebruik, de filmpjes van portogewoon.nl doelen erop dat men andere apparaten uit moet schakelen zodat ze de mast niet overbelast word... Echter dacht ik daar aan nadat ik dit filmpje zag. En had zoiets van dit mag dus volgens de filmpjes niet...
 maar nu lees ik hier iets over TMO en DMO, dat zegt me weer erg weinig, kan iemand mij daar uitleg over geven?

Maar buiten het C2000 verhaal gebruikt de brandweer toch soms ook de analogeporto's toch nog gewoon? omdat c2000 binnenshuis niet altijd even goed werkt?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=