On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 792660 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1770 Gepost op: 19 juni 2014, 10:31:50
Citaat van: thetwin84 link=msg=1278254 date=1403134212
maar nu lees ik hier iets over TMO en DMO, dat zegt me weer erg weinig, kan iemand mij daar uitleg over geven?

TMO is het echte C2000 (trunking)
DMO is Direct Mode, porto porto verkeer zonder gebruik te maken van het C2000-netwerk
Citaat van: thetwin84 link=msg=1278254 date=1403134212
Maar buiten het C2000 verhaal gebruikt de brandweer toch soms ook de analogeporto's toch nog gewoon? omdat c2000 binnenshuis niet altijd even goed werkt?

In sommige regio's wel, maar in de meeste niet hoor. Daarnaast, als men al analoog gebruikt voor objectverkeer dan nog zal iemand via C2000 in verbinding moeten blijven staan met de meldkamer. Als 1 apparaat afgestemd staat op de meldkamer, dan maakt het echt niet meer uit of er nog 5, 10 of 100 bij komen, mits het maar dezelfde gespreksgroep is.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1771 Gepost op: 19 juni 2014, 13:23:49
Citaat van: Live link=msg=1278226 date=1403128675
http://www.youtube.com/watch?v=peWtlbiagys#
 Autospuit Osdorp (2007) - Brandweer Amsterdam
kazerne willem
Gepubliceerd op 18 jun. 2014
Autospuit Osdorp onderweg naar het afhijsen van een patient aan het Johan Schipperplantsoen in Amsterdam (2007). Thanks to Iljin de Jong.

Ben benieuwd wie ook bij de eerste keer kijken op 3:46 die twee mensen achter de tram vandaan zagen komen. Gaat goed, maar onhandig moment om je sirene uit te zetten terwijl je met 40km/h aan komt zetten...


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1772 Gepost op: 19 juni 2014, 14:07:19
Citaat van: Steven78 link=msg=1278331 date=1403177029
Ben benieuwd wie ook bij de eerste keer kijken op 2:46 die twee mensen achter de tram vandaan zagen komen. Gaat goed, maar onhandig moment om je sirene uit te zetten terwijl je met 40km/h aan komt zetten...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1773 Gepost op: 19 juni 2014, 16:28:00
Citaat van: Live link=msg=1278225 date=1403128631
http://www.youtube.com/watch?v=70YJrCOYLrk
Autospuit Osdorp (2007) - Brandweer Amsterdam
kazerne willem
Gepubliceerd op 17 jun. 2014
Autospuit Osdorp onderweg naar assistentie politie aan de Kinrooistraat in Amsterdam (2007). Thanks to Iljin de Jong.

Ergens verwacht ik nu veel commentaar...
Maar in het reclame spotje wat te doen als je de sirenes hoort en je rijd op een rotonde..
Word er gezegd, je moet op de rotonde blijven rijden tot dat het hv voertuig de rotonde verlaat...
Oke... Maar wat nou als het HV voertuig gaat SPOOKRIJDEN?

Ook hoor ik veel dat men tegenwoordig of de sirene aan heeft en aan moeten houden...
en hier gaan ze tussendoor uit...

oudheid van het filmpje?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1774 Gepost op: 19 juni 2014, 16:57:48
Citaat van: Hunter link=msg=1278281 date=1403166710

In sommige regio's wel, maar in de meeste niet hoor. Daarnaast, als men al analoog gebruikt voor objectverkeer dan nog zal iemand via C2000 in verbinding moeten blijven staan met de meldkamer. Als 1 apparaat afgestemd staat op de meldkamer, dan maakt het echt niet meer uit of er nog 5, 10 of 100 bij komen, mits het maar dezelfde gespreksgroep is.
De communicatie tijdens het aanrijden gebeurd in het incidentkanaal via de mobilofoon, zodra we terplaatse zijn neemt de bevelvoerder zijn porto mee in dat zelfde incident kanaal. De mobilofoon blijft aan staan zodat de chauffeur ook mee kan luisteren, of eventueel kan antwoorden mocht de RAC de bevelvoerder nodig hebben maar geen contact kan krijgen met de bevelvoerder. Wij werken middels de analoge porto's. De eventuele bijkomende voertuigen gaan allemaal in datzelfde incidentkanaal. Werkt perfect


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1775 Gepost op: 19 juni 2014, 17:04:32
Of wel het analoge verkeer word ook nog gewoon gebruikt binnen de brandweer, is dat C2000 dan nog steeds niets verbeterd binnen de brandende objecten? Maar wat hoor je dan binnen in de brandweerwagen, het analoge verkeer of het C2000?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1776 Gepost op: 19 juni 2014, 17:09:45
Je hoort C2000 op dit filmpje.

Kijk voor verdere info maar even in het desbetreffende board, staat meer dan genoeg info. Gaan we hier verder over het oorspronkelijke onderwerp. Lees dit eens door bijvoorbeeld  ;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1777 Gepost op: 19 juni 2014, 17:45:16
Citaat van: thetwin84 link=msg=1278386 date=1403188080
Ook hoor ik veel dat men tegenwoordig of de sirene aan heeft en aan moeten houden...
en hier gaan ze tussendoor uit...

oudheid van het filmpje?

De sirene hoort altijd aan te staan. Dat is nooit veranderd. De reden dat hij toch uitgaat is dat communicatie in de cabine niet of nauwelijks mogelijk is met die klereherrie aan. Als je geen navigatie hebt en achterin roept men waar je heen moet is het wel handig als je dat kunt verstaan.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1778 Gepost op: 19 juni 2014, 18:02:26

Ergens verwacht ik nu veel commentaar...
Maar in het reclame spotje wat te doen als je de sirenes hoort en je rijd op een rotonde..
Word er gezegd, je moet op de rotonde blijven rijden tot dat het hv voertuig de rotonde verlaat...
Oke... Maar wat nou als het HV voertuig gaat SPOOKRIJDEN?

Ook hoor ik veel dat men tegenwoordig of de sirene aan heeft en aan moeten houden...
en hier gaan ze tussendoor uit...

oudheid van het filmpje?
Nee, heeft niets met de oudheid van de film te maken. Op de film is te zien dat iemand stopt voor de TS. Daar staan allemaal auto's achter waardoor de TS de rotonde niet zou kunnen volgen. De chauffeur kiest de meest logische oplossing.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1779 Gepost op: 19 juni 2014, 22:36:15
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1278409 date=1403192716
De sirene hoort altijd aan te staan. Dat is nooit veranderd. De reden dat hij toch uitgaat is dat communicatie in de cabine niet of nauwelijks mogelijk is met die klereherrie aan. Als je geen navigatie hebt en achterin roept men waar je heen moet is het wel handig als je dat kunt verstaan.

Hoe is het gesteld met de hedendaagse brandweerwagens en isolatie?
Wanneer je een ambulance hoort en een politiewagen en van sanquin zijn ze redelijk geïsoleerd en hoe zit dat met de brandweerwagens?
Hebben ze daar nog oude wagens die nog niet zo geïsoleerd zijn of is dit het standaard geluid in iedere brw-wagen?

Citaat van: Bert65 link=msg=1278411 date=1403193746

Nee, heeft niets met de oudheid van de film te maken. Op de film is te zien dat iemand stopt voor de TS. Daar staan allemaal auto's achter waardoor de TS de rotonde niet zou kunnen volgen. De chauffeur kiest de meest logische oplossing.

conclusie je schuld ligt bij de persoon die stopt op de rotonde...
Maar als je alle filmpjes bekijkt dan zijn er nog wel meer punten waarvan ik zoiets heb van het zijn geen pluspunten.
Zie ze namelijk zomaar ergens een fietspad of voetpad opschieten...

Misschien toch verstandiger dat ze een navigatie nemen waar ook alle wegopbrekingen in zitten...
(wil ook gelijk weten welk navigatie dat is dan wil ik die ook!)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=