Wat grappig dat we hier vlak voor een discussie hadden... Overigens, de snelheid van de chauffeur is 40 op het moment van het oprijden van de kruising, op het moment dat de fietser begint te fietsen en de bestuurder aan het stuur draait en remt gok ik dat er 30 a 35 op de teller stond.
En die fietsers, die leren het nooit, ik ben zelf een student en zit veel op de fiets/in de auto, ik vind het niet normaal dat mensen een enorme martinshoorn op dit voertuig niet horen... Zelfs met oortjes valt dit bijna niet te missen... Overigens fiets ik zelf met een open koptelefoon (dekt m'n oren niet volledig af) waarmee ik goed omgevingsgeluiden kan horen. In de auto met oortjes in wat je veel mensen tegenwoordig ziet doen = dubbele isolatie, een drama voor hulpverleners... In Frankrijk bekeuren ze er ook op...
Op de reactie is de dame doof? Prima dan kijk je nog een keer extra voor je oversteekt, daarnaast zijn de blauwe pitten en knipperende koplampen zeker niet te missen oa door de reflectie op verkeersborden. In dit geval vind ik dit echt geen excuus.
Twee dingen die me opvallen:
- Hele nette correctie/reactie van de chauffeur ondanks de hoge snelheid.
- Wat een ongelofelijke hoeveelheid remvermogen heeft dit voertuig, staat toch binnen een meter of 6 a 7 stil.
Over de knipperende koplampen en de verminderde zichtbaarheid van de richtingaanwijzer, ik snap dat dat het lastiger maakt om te zien welke kant het hulpverleningsvoertuig opgaat. Echter vind ik sowieso dat: hulpverleningsvoertuig + kruising = iedereen stil staan en voorrang verlenen aan het voertuig en niet denken, oh hij gaat rechtdoor mooi ik steek over.