Daarbij zie ik direct mogelijkheden om ook inkomend verkeer mee te pakken in de grensstreek, waar komt je stellige overtuiging vandaan dat de KMar hun surveillancetaak daar niet op zou pakken? Je kunt die auto ook prima meenemen naar de controle locatie.
Bedoel je uitgaand? Inkomend wordt namelijk al gecontroleerd.
Jij zou er denk ik stelliger van overtuigd moeten zijn dan ik, want jij weet t beter wat surveillance allemaal in kan houden dan ik
Want wat doe je nou eigenlijk allemaal tijdens een normale surveillance op de snelweg? En dan vooral de 'kleine dingetjes'.. Ik geloof namelijk dat de drempel voor het aan de kant zetten van iemand groter is als dat betekent dat je iemand die in de richting van België rijdt eerst België in moet begeleiden, en verlovens Nederland weer in, terwijl je eigenlijk op zoek bent naar terreurverdachten.
Plus uitgaand verkeer controleren betekent in dat geval minder inkomend verkeer controleren. Je neemt namelijk maar 1 voertuig mee per rondje wat je maakt.
En op het moment dat je dat letterlijk te ver vind gaan, en mensen aan de kant zet in België, verspil je je tijd omdat voor het controleren van de voertuigen nou net mensen staan te wachten om dat voor je te doen.
Het zal dus wel een surveillance taak zijn, want bijv. overduidelijk beschonken bestuurders zal men aan de kant zetten, en bij ongevallen zal men zeker hulp verlenen, maar ik geloof niet dat men alles zou doen wat men normaalgesproken ook zou doen tijdens een surveillance, en dus geen volledige surveillancetaak op zich neemt, maar heel veel gevallen zal 'laten lopen'.