On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 803224 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2070 Gepost op: 6 april 2016, 10:14:52
Waarom? Omdat mijn leven mij meer waard is dan die verkeerscontrole. In die jaren dat ik bij de politie zit heb ik al zoveel gekke dingen meegemaakt op de vluchtstrook en afgekruiste weg, ik ga daar mijn leven niet voor wagen. Dan moet ik anderen gaan vertrouwen en ervaring leert dat dit vertrouwen beschaamd wordt.

Daarbij zie ik direct mogelijkheden om ook inkomend verkeer mee te pakken in de grensstreek, waar komt je stellige overtuiging vandaan dat de KMar hun surveillancetaak daar niet op zou pakken? Je kunt die auto ook prima meenemen naar de controle locatie.

@DJester, volgens mij weet jij niet waar je over praat. Hoe snel rijden mensen gemiddeld op de snelweg, met een snelheidsbeperking van 70? Geloof jij dat dit echt 70 is?
Hoevaak negeren mensen rode kruizen? zelfs al is de rijbaan met pylonnen afgezet?

Stel dat de KMar 70 rijdt tegengesteld en het verkeer rijdt ook netjes met 70. Wat gebeurt er als iemand uitwijkt omdat hij niet ziet dat de auto voor hem remt?
Waarom deze risico's nemen voor die 5 min tijdswinst? Daarbij is de afspraak dat we NOOIT tegengesteld rijden op de snelweg.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DJester

  • Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #2071 Gepost op: 6 april 2016, 12:59:10
Citaat van: silque link=msg=1417693 date=1459930492
@DJester, volgens mij weet jij niet waar je over praat. Hoe snel rijden mensen gemiddeld op de snelweg, met een snelheidsbeperking van 70? Geloof jij dat dit echt 70 is?
Hoevaak negeren mensen rode kruizen? zelfs al is de rijbaan met pylonnen afgezet?

Waar baseer jij op en wat geeft jou het recht om te concluderen dat ik niet weet waar ik over praat?
Een dergelijke, ongegronde uitspraak, vind ik dan ook niet netjes van je.

Ik stel dat door de genomen maatregelen de weg niet onder doet voor een 80 of 100 km weg. Deze stelling kan onjuist zijn, maar kun je hier dan ook op een fatsoenlijke manier op reageren?

Als reactie op jouw vragen, in de volgorde waarin ze gesteld zijn: dat is afhankelijk van de bestuurder, als de voorste 70 rijdt (want er is maar 1 strook beschikbaar), zal de rest dit ook moeten doen; ik geloof best dat bij een beperking van 70 men echt 70 rijdt, ik zal dit namelijk wél altijd trachten te doen; mensen negeren de rode kruizen te vaak, echter zijn er hier meerdere extra maatregelen genomen - te weten de pylonnen en ik meen een botsabsorber/pijlwagen (of hoe de aanhanger ook mag heten) te zien staan.

Citaat van: silque link=msg=1417693 date=1459930492
Stel dat de KMar 70 rijdt tegengesteld en het verkeer rijdt ook netjes met 70. Wat gebeurt er als iemand uitwijkt omdat hij niet ziet dat de auto voor hem remt?
Waarom deze risico's nemen voor die 5 min tijdswinst? Daarbij is de afspraak dat we NOOIT tegengesteld rijden op de snelweg.

Wat verschilt dit dan van een 80 of 100 km weg, zoals ik in mijn vorige bericht ook aan heb gegeven?
Waarom deze risico's worden genomen kan ik overigens niet beantwoorden. Echter denk ik dat er door de belanghebbenden heus een goede afweging is gemaakt.
Uit de beelden maak ik op dat de afspraak waar jij naar refereert in dezen óf niet bekend is bij deze mensen óf ondergeschikt vanwege de situatie.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2072 Gepost op: 6 april 2016, 13:33:57
Omdat men daar weet dat er tegenliggers aan komen, bij een iedere tweebaans weg komen er geen tegenliggers.
Als de voorste 70 rijdt moet de rest ook 70 idd, juist op die momenten worden de rode kruizen genegeerd (en gaan ze er gewoon voorbij). De snelweg is levensgevaarlijk, sommige mensen rijden zonder na te denken.
Wat de KMar doet moeten ze zelf weten, maar bij politie is aangeleerd om nooit tegen de richting in te rijden zonder toestemming van de meldkamer.

Ik doe het in ieder geval niet zonder fysieke barriere (zijnde een vangrail).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #2073 Gepost op: 7 april 2016, 00:39:15
Citaat van: silque link=msg=1417693 date=1459930492

Daarbij zie ik direct mogelijkheden om ook inkomend verkeer mee te pakken in de grensstreek, waar komt je stellige overtuiging vandaan dat de KMar hun surveillancetaak daar niet op zou pakken? Je kunt die auto ook prima meenemen naar de controle locatie.
Bedoel je uitgaand? Inkomend wordt namelijk al gecontroleerd.

Jij zou er denk ik stelliger van overtuigd moeten zijn dan ik, want jij weet t beter wat surveillance allemaal in kan houden dan ik  ;D

Want wat doe je nou eigenlijk allemaal tijdens een normale surveillance op de snelweg? En dan vooral de 'kleine dingetjes'.. Ik geloof namelijk dat de drempel voor het aan de kant zetten van iemand groter is als dat betekent dat je iemand die in de richting van België rijdt eerst België in moet begeleiden, en verlovens Nederland weer in, terwijl je eigenlijk op zoek bent naar terreurverdachten.

Plus uitgaand verkeer controleren betekent in dat geval minder inkomend verkeer controleren. Je neemt namelijk maar 1 voertuig mee per rondje wat je maakt.

En op het moment dat je dat letterlijk te ver vind gaan, en mensen aan de kant zet in België, verspil je je tijd omdat voor het controleren van de voertuigen nou net mensen staan te wachten om dat voor je te doen.

Het zal dus wel een surveillance taak zijn, want bijv. overduidelijk beschonken bestuurders zal men aan de kant zetten, en bij ongevallen zal men zeker hulp verlenen, maar ik geloof niet dat men alles zou doen wat men normaalgesproken ook zou doen tijdens een surveillance, en dus geen volledige surveillancetaak op zich neemt, maar heel veel gevallen zal 'laten lopen'.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2075 Gepost op: 7 april 2016, 22:58:27
Onboardvideo vanuit TS 1341 van brandweer Garderen. Geen spoedrit, maar wel stukken terreinrijden, blubberpoelen, zoeken, draaien en lachen.  ;D

! No longer available
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2077 Gepost op: 16 mei 2016, 23:13:29
http://www.youtube.com/watch?v=TyaUcrV-0Zs[url=http://]]http://www.youtube.com/watch?v=TyaUcrV-0Zs[url]]]]http://www.youtube.com/watch?v=TyaUcrV-0Zs[url]
http://www.youtube.com/watch?v=G9fe2b0eafs[/url]
http://www.youtube.com/watch?v=lwiXX1XTaTg
Wat gaat dit hard. Metname de eerste.
Meerdere keren met mach 1 door rood. En op volle snelheid met een zware truck langs stilstaande autos...
Nee dit verdient geen schoonheidsprijs.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2078 Gepost op: 17 mei 2016, 22:48:37
Wordt in mijn ogen toch eens tijd dat er naar de rijstijl gekeken gaat worden hoor. Lijkt wel of ze denken dat ze net als Max Verstappen als 1e moeten finishen maakt niet uit hoe als ze maar kunnen racen. Wat mij betreft is het echt wachten op het 1e zware c.q. dodelijke ongeval met een brandweerwagen in Amsterdam.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #2079 Gepost op: 18 mei 2016, 01:52:43
Citaat van: CopVR3 link=msg=1424393 date=1463433209
Wat gaat dit hard. Metname de eerste.
Meerdere keren met mach 1 door rood. En op volle snelheid met een zware truck langs stilstaande autos...
Nee dit verdient geen schoonheidsprijs.
Denk dat het hogere tempo bij het rijden met meerdere voertuigen komt door de 'angst' truttig gevonden te worden door de bestuurder van het andere voertuig. :(