On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 792459 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #940 Gepost op: 9 augustus 2010, 12:03:21
Natuurlijk was ik niet heel serieus, maar af en toe komen er hier en in andere topics filmpjes langs waarin je de opkomst ziet..... en dat lijkt soms zooooo lang te duren (in werkelijkheid maar een paar minuten, ik weet het). Als je dan een filmpje ziet waarin iemand gewoon naar het incident is gereden zonder spoed en daar al rustig bezig is dan kan een opmerking niet achterwege blijven toch?!

Ten aanzien van de begrenzing even zelf opgezocht:

"Ontheffing van verplichting snelheidsbegrenzer

Een aantal voertuigen hoeft geen snelheidsbegrenzer te hebben. Deze voertuigen komen in aanmerking voor een ontheffing.
Dit geldt voor de motorvoertuigen die gebruikt worden door de:
de gewapende macht
de burgerbescherming
de brandweer of
andere nooddiensten (openbare-ordediensten)."

Bron: http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/rdw_erkenningen/snelheidsbegrenzers/Ontheffing_+van_verplichte_snelheidsbegrenzer.htm


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #941 Gepost op: 9 augustus 2010, 12:27:39
Of ze nu te snel naar de kazerne rijden of naar het incident, ik zie het verschil niet ::)

En ergens baart het mij dan weer zorgen dat deze vrijwilliger er volledig aangekleed rustig staat te wachten op een brandweerwagen die er met prio1 heen is gereden terwijl hij zich netjes aan alle regels heeft gehouden. Uiteraard met alle respect voor de dames en heren bij de vrijwillige brandweer want die gaan er 100% voor, maar hoe zit het dan met de aanrij tijden? Ach, misschien woonde hij toevallig dichterbij, en okee, de brandweerwagen is waarschijnlijk begrensd (bizar land is dit toch) maar je vraagt je bijna af of je niet beter alle vrijwilligers OGS op hun eigen wagen kan geven en dat er eentje de grote wagen mee naar huis neemt. Zouden ze een stuk sneller ter plaatse zijn, toch?

Volgens mij had ik dit al eerder gepost, maar dan nog maar een keer hè
[/quote]

En zo nog een paar reacties......
We schreeuwen allemaal moord en brand over het direct naar een incident toe rijden.

Enerzijds denk ik dat het een effectieve methode kan zijn om de tijden te verlagen MITS goede en duidelijke afspraken. Anderzijds brengt dit de veiligheid van de brandwacht in gevaar doordat deze emotioneel gedwongen wordt om tot actie over te gaan en het overzicht verloren kan worden.

Maareuh........wat is het verschil met een SIV-je?? Gaan we daar niet hetzelfde doen? Direct naar incident met twee mensen en maar zien? De SIV is alleen uitgerust met materieel waarmee je nog iets kan doen.....
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #942 Gepost op: 9 augustus 2010, 14:15:39
:| Volgens mij worden de quotes een beetje door elkaar bij de verkeerde personen gegooid.... Jouw reactie is denk ik het stukje wat per ongeluk als mijn qoute staat, toch, Peebee?


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #943 Gepost op: 9 augustus 2010, 21:52:38
Lijkt me niet zo een strak plan  ;) O0 De brandweerwagens in NL zijn ook niet begrensd.

Niet allemaal, maar er zitten er zeker tussen die het wel zijn...


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #944 Gepost op: 12 augustus 2010, 00:02:38
Brandweer Wieringen - Prio 1 WADDENSTRAAT 20 DEN OEVER Schuurbrand WRG846 Onboard

Weer een mooi kort filmpje van Brandweer Wieringen onderweg naar een schuurbrand
User: brandweerwieringen
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #945 Gepost op: 12 augustus 2010, 13:36:08
Er zijn nog steeds kazernes in ons land waarbij brandweerlieden zelfstandig naar de brand komen en zich melden bij de bevelvoerder. Deze situatie zie je vooral in afgelegen landelijke gebieden waarbij het te lang duurt voordat er voldoende personeel op kazerne is om vervolgens uit te rukken. Als men niet volgens dit systeem werkt duurt het gewoon te lang voordat een auto op het incident is.  
Het is idd een omstreden methode die je steeds minder ziet, omdat de bevelvoerder geen goed overzicht heeft etc. Ook zijn er in het verleden een aantal ongelukken gebeurd. Maar blijkbaar heeft men geen andere keuze dan te werken volgens dit systeem. Ik denk dat het veel dicipline kost om dit goed te laten werken, zijn er misschien collega's hier die zo werken? Wat betreft begrensing etc. die van ons haalt nu ongveer 110km/uur. Ik denk dat je met zo'n massa ook niet harder wilt rijden (als je het al haalt midden in de stad).


brinky-5034

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • www.brandweerwieringen.nl
    • www.brandweerwieringen.nl
Reactie #946 Gepost op: 4 september 2010, 11:50:44
&hd=1

Regio: 10 Noord-Holland noord
Korps: Wieringen
Post: Den Oever
Soort voertuig + roepnummer: TAS WRG 846
Rukt uit voor soort melding:Binnenbrand
Maker filmpje: Brandweer Den Oever
Bijzonderheden: Nieuw intro
 Brandwacht 1e klas  Brandweer Wieringen  Blusgroep Den Oever


sylvester1986

  • Gast
Reactie #947 Gepost op: 21 september 2010, 18:14:15
Ik kon hier niet zo gauw een beter plaats voor vinden.

ALS Ambulance St. Vincent's Midtown Hospital

User: wwwrescue911de


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #948 Gepost op: 21 september 2010, 18:20:00
Ik kon hier niet zo gauw een beter plaats voor vinden.

ALS Ambulance St. Vincent's Midtown Hospital

User: wwwrescue911de
:o :o Wow, 1.09 gaat echt nog maar nét goed!
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


guest3471

  • Gast
Reactie #949 Gepost op: 11 oktober 2010, 21:49:26
Omdat er weinig aanbod (meer) is van on-board filmpjes uit voertuigen wil ik jullie graag attenderen op de filmpjes vanuit de reddingboten van de KNRM die op youtube staan, zoals deze hieronder. Als ze al ergens anders staan excuus maar ik was ze nog niet tegengekomen. Weer eens een ander perspectief, inclusief radio- en onderlinge communicatie!

Medevac "Alexandra S" KNRM IJmuiden