On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 803518 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1630 Gepost op: 10 oktober 2013, 12:07:57
Citaat van: thetwin84 link=msg=1208453 date=1381395959
Is dit niet een beetje erg gevaarlijk ook voor de politiemensen zelf?

Met dit verkeersaanbod, de rij-opleiding, een geschikt voertuig en deze wegindeling niet....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #1631 Gepost op: 10 oktober 2013, 21:35:04
Citaat van: CopVR3 link=msg=1208450 date=1381395526
Wat voor surveillanceauto is dit?

Audi   A4 3.0TDI AWD


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1632 Gepost op: 10 oktober 2013, 22:12:04
Met chip zeker... op de teller zal hij al tussen de 265-270 aanwijzen...?


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #1633 Gepost op: 14 oktober 2013, 18:44:36
Citaat van: thetwin84 link=msg=1208453 date=1381395959
Is dit niet een beetje erg gevaarlijk ook voor de politiemensen zelf? want 252 op de nederlandse snelwegen is toch niet heel veilig. Ookal zijn de agenten beter opgeleide bestuurders dan een burger...

Over de laatste zin valt echt te twisten.
Een 24 jarige agent of een 30 jarige vrachtwagenchauffeur zou toch echt gokken op de laatste.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #1634 Gepost op: 14 oktober 2013, 19:41:23
Er is nogal een verschil in het soort opleiding. Een vrachtwagenchauffeur krijgt al zijn opleidingen toegespitst op het rijden met de vrachtwagen. Een agent krijgt al zijn opleidingen toegespitst op het rijden met hoge snelheid en het afwijkend rijden van overig verkeer.

Een agent ongetraind in een vrachtwagen zetten is vragen om problemen. Een vrachtwagenchauffeur ongetraind met 252 km/u over snelwegen laten vliegen is dat ook.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1635 Gepost op: 15 oktober 2013, 08:58:42
Ik snap Amstaf wel, maar toch is het appels met peren vergelijken. Een vrachtwagenchauffeur heeft wellicht meerdere uren op de weg gezeten, kan goed manoeuvreren en zal ongetwijfeld het verkeer goed kunnen lezen.

Echter, de verkeersdienders (en zeker de VROS mensen) krijgen een uitgebreide rijopleiding waarbij snelheid, dwingend rijden en anticiperen wordt getraind. Dan hebben we het niet over een rij cursus van een ochtendje.  En natuurlijk rijden met 252 km/u op de openbare weg neemt altijd een risico met zich mee, maar ik zet mijn geld eerder in op de agent dan de vrachtwagenchauffeur en daarmee doe ik helemaal niet aan de rijkwaliteit van de laatste af!

Je ziet overigens ook dat de dienders besluiten om - gezien de snelheid en overige verkeer - blauw aan te gooien.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #1636 Gepost op: 15 oktober 2013, 12:45:39
In het filmpje zijn situaties met invoegstroken waar met 200 plus voorbij wordt gereden. Zelfs de beste chauffeur is gezien wanneer een invoeger besluit en extra baan op te schuiven. Dat geldt niet alleen voor de auto maar zeker voor de motorrijder. Overtreding van de wegenverkeerswet hoort niet tot de vrijstellingen de politie.

Citaat van: silque link=msg=1209959 date=1381820322
Echter, de verkeersdienders (en zeker de VROS mensen) krijgen een uitgebreide rijopleiding waarbij snelheid, dwingend rijden en anticiperen wordt getraind.
Ik hoor/lees toch regelmatig dat agenten te weinig rijopleidingen krijgen.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1637 Gepost op: 15 oktober 2013, 13:23:30
Ik hoor/lees toch regelmatig dat agenten te weinig rijopleidingen krijgen.
De huis-tuin-en-keuken-agent ja. De verkeersdiensten niet hoor.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1638 Gepost op: 15 oktober 2013, 16:10:47
De normale dienders krijgen een standaard rijopleiding, met 1x in de 3 jaar een herhalingsdagje oid. Wij mogen in principe ook geen overschrijding van 40+ doen.

De VROS mensen mogen dit wel, hebben ook een veel intensievere rijopleiding.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #1639 Gepost op: 15 oktober 2013, 16:33:49
Wij mogen de 40+ wel overschrijden alleen hebben wij dan een meldplicht. De verkeersdiensten hebben die meldplicht niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein