Jij vind het niet in het nadeel werken als blauw niet wordt opgemerkt?
Vind je het ook niet in het nadeel (van overige weggebruikers) als deze verblind worden en daardoor bijvoorbeeld een voetganger niet zien?
Op de snelweg maakt het echt niet uit. Men kijkt amper in de spiegels maar zitten verbaasd te kijken waarom ze de ANWB-wegwijzer dan weer wel, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet kunnen zien. De tegenliggers zien dus niets, wel, niets, wel.
De discussie wordt dus iedere keer opnieuw gevoerd omdat de "KK in donker-gebruikers" het bekijken vanuit hun oogpunt en niet uit het oogpunt van veiligheid (en daarom mag het in donker niet).
Het knipperende grote licht trekt veel meer de aandacht, verkeer gaat meters eerder op zij waardoor het veel meer rust brengt.
Zelfde geldt voor autosnelwegen, KK valt in dd binnenspiegel veel meer, eerder en dus sneller op dan die twee ielige daklampjes.
(Grillflitsers zijn sowieso al nauwelijks te zien in het verkeer)
Er is dus, mijnziens, geen sprake van "het wegvallen van blauw", eerder van een lichtcircus wat er aan komt.
Onze vorige voertuigen waren voorzien van véél meer blauw naar voren gericht. dan waren de knipperende koplampen niet nodig.
Verblinding van tegenliggers is ook relatief, ik voer zeker niet continu KK 's nachts, echter soms heeft het gewoon meerwaarde.
Ik bekijk het inderdaad vanuit mijn oogpunt, wil graag veilig en vlot van A naar B en ik wil ook graag dat bestuurders de tijd hebben om veilig aan de kant te kunnen gaan ipv halsoverkop een auto op de bumper te hebben en aan de kant te moeten vliegen.