On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 792023 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #120 Gepost op: 8 augustus 2005, 20:13:11
En ik gediplomeerd  brandweer chauffeeur, en ik vind het allemaal reuze mee vallen hoor   ;) ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


ambulance mark

  • Gast
Reactie #121 Gepost op: 8 augustus 2005, 20:14:29
Dan zal het wel aan mij liggen

met vriendelijke groeten mark


mizzi

  • Gast
Reactie #122 Gepost op: 8 augustus 2005, 21:06:40
:D ik vind het ook allemaal wel meevallen.
en ik zit er elke dag naast ben namelijk gediplomeerd ambu pleeg.
En ik schrik hier niet van hoor.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #123 Gepost op: 8 augustus 2005, 21:13:59
Kun je dan misschien aan die persoon vragen ofdat hij zijn rijstijl ook ruw vind. Misschien was het alleen deze dag wat rouwer dan anders, maar in het filmpje gaat hij echt te hard. Dit is goed om een keer met ambu en al op je kant te belanden
Ik ben gediplomeerd vrachtwagen monteur dus ik heb echt wel enig inzicht waneer het te hard gaat.

Zoals andere ook al zeggen, het valt reuze mee! Ik weet niet  of je ervaring hebt met het rijden in een ambu? Ik denk dat je anders dit niet in kan schatten ;)


Ridder Pim

  • Gast
Reactie #124 Gepost op: 8 augustus 2005, 21:16:26
Hoi Mark,

Er zit niet zomaar iemand naast me, die normaliter in een opgevoerde Opel kadet met raamversiering en boombox als een wezenloos door de wijk scheurt.

Mijn collega heeft een speciale rij opleiding van een half jaar gevolgd en weet derhalve het maximale uit de wagen te halen als de situatie daarom vraagt en vooral ook als de situatie dat toelaat.
Ik vertrouw volledig op mijn collega omdat ik weet dat hij de wagen kent en weet hoever hij het materiaal kan pushen.
Pas na flink wat rij ervaring op de verschillende modellen ambulances kun je zo met een wagen omgaan.

Vr groeten,

Donny de Rijke


Ridder Pim

  • Gast
Reactie #125 Gepost op: 8 augustus 2005, 21:17:59
Wat je met filmpjes vaak ook hebt is het zgn 'tunneleffect' ; je ziet alleen wat er vóór je gebeurt en het lijkt daardoor vaak harder en wilder te gaan dan wanneer je zelf voorin zit (en volledig overzicht hebt)
Ik heb dat zelf ook ervaren wanneer ik filmpjes terug kijk...


kiteman

  • Gast
Reactie #126 Gepost op: 9 augustus 2005, 00:36:20
kan maar een ding zeggen


DAT KAN HARDERRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!

ZONDER DOLLEN ,dit valt toch best mee ??.
 maar daar kunnen de plegen beter over oordelen die moeten er elke dag naast zitten (RESPECKT).
 ik ben eens voor de grap een dagje met een collega mee gereden ,  dood eng om er naast te zitten !! :o



:D ik vind het ook allemaal wel meevallen.
en ik zit er elke dag naast ben namelijk gediplomeerd ambu pleeg.
En ik schrik hier niet van hoor.

dat komt nog wel mizzi ;D


ambulance mark

  • Gast
Reactie #127 Gepost op: 9 augustus 2005, 11:58:54
Hoi Mark,

Er zit niet zomaar iemand naast me, die normaliter in een opgevoerde Opel kadet met raamversiering en boombox als een wezenloos door de wijk scheurt.

Mijn collega heeft een speciale rij opleiding van een half jaar gevolgd en weet derhalve het maximale uit de wagen te halen als de situatie daarom vraagt en vooral ook als de situatie dat toelaat.
Ik vertrouw volledig op mijn collega omdat ik weet dat hij de wagen kent en weet hoever hij het materiaal kan pushen.
Pas na flink wat rij ervaring op de verschillende modellen ambulances kun je zo met een wagen omgaan.

Vr groeten,

Donny de Rijke

Daar was ik wel van overtuigd dat dit een ervaren chauf was, en het zal  inderdaad wel aan het filmpje liggen.

Doe die chauf de groeten en zeg dat hij het mooiste beroep van de wereld heeft.

met groeten mark


Robin, (Vanuit Willem)

  • Gast
Reactie #128 Gepost op: 12 augustus 2005, 15:25:15
Ik ben nu in Amsterdam een dagje meedraaien op kazerne Willem. En we hadden net met de A-Wagen een uitruk naar de Kempering in Zuid-Oost, brand op 7e etage. Ik heb diverse film's gemaakt vanuit de A-wagen, tevens van aanrijdende ambu's. En de A-Wagen heeft Luchthoorns he  ;). Was pittig brandje rookontwikkeling al vanaf de Gooiseweg te zien en het was bij metrostation Kraaienest. Ik slaap ook nog op de kazerne dus die films komen later pas en pas als de site van Willem echt online is met fotoboek (zal niet lang meer duren). Als er vanacht nog wat met de A-wagen gebeurt zou ik misschien nog kunnen filmen.


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #129 Gepost op: 12 augustus 2005, 15:27:56
Dat is erg gaaf Robin. 8) 8) ;)
Groeten, Colin