On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 801443 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #170 Gepost op: 16 augustus 2005, 21:31:21
Op de momenten dat hij hem uit had is hij niet nodig geweest! En Peter waarom blijf je er over door zeuren???  :'( Ik zeg alleen dat de sirene in de auto bijna niet te horen is!
Ik zeur niet,maar telkens als er een filmpje wordt geplaatst waar een sirene klinkt die schijnbaar wat minder te horen is wordt daar meteen over gemekkert.Tot vervelends aan toe

Terwijl wij vanuit de praktijk weten dat die sirene op het filmpje van Ronald WEL goed te horen is,ik hoor die van ons zelfs aan de andere kant van het dorp dus wat wil je nu?

En met prio1 op bepaalde stukken geen sirene nodig?ow vandaar die richtlijn voor het met prio1 rijden.Eenmaal sirene aan is aanhouden en niet uit

7194

• Senior gebruiker
Reactie #171 Gepost op: 16 augustus 2005, 21:33:13
Over die richtlijnen hebben we al ergens een mooie discussie.  ;) Laten we het hier maar bij de filmpjes houden.  ;)

Robin Hundman

• Gast
Reactie #172 Gepost op: 16 augustus 2005, 21:36:12
Ja vindt je het gek als je buiten loopt? Dan hoor je hem hartstikke goed ja, en even over die richtlijnen, ik vindt best dat daar aangehouden moet worden. Maarja, dat is de keuze van de chauffeur of hij hem aan of uit doet! En het maakt mij niet uit of jij 's nachts met je toeters en belletjes door jouw dorpje heen wilt rijden als je bijna geen auto's tegen komt. Bij een kruispunt of T spitsing kan ik het nog wel begrijpen maar het kan ook te overdreven!

Sorry Gerard (was het bericht aan het typen toen jij ook je bericht postte)

firemanr

• Gast
Reactie #173 Gepost op: 16 augustus 2005, 22:30:48
Daar heb je weer die blauwe lampen voor.

Maar al horen ze zo'n wagen met weet ik veel hoeveel decibel aankomen. Je haalt de mentaliteit er niet mee uit. Ikke ikke ikke is het tegenwoordig veel.  :-\

Als je goed kijkt zie je als we het kruispunt opdraaien, nog gauw in de rechtervoorruithoek een BMW voorbij de bumper schieten, die nam dus effe de invoegstrook om er toch nog even voorbij te komen. Iets later haalt ie links in.... ;)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #174 Gepost op: 16 augustus 2005, 22:38:31
Als je goed kijkt zie je als we het kruispunt opdraaien, nog gauw in de rechtervoorruithoek een BMW voorbij de bumper schieten, die nam dus effe de invoegstrook om er toch nog even voorbij te komen. Iets later haalt ie links in.... ;)
Ja, zag hem inderdaad ook. *Zucht*  :-X

mario m

• Senior gebruiker
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #175 Gepost op: 17 augustus 2005, 00:47:22
Lang leven de Martin hoorn!

Gelukkig hebben ze die sirénes uit Nederland nog niet naar België gehaald. ;D :P

Mvg,

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #176 Gepost op: 17 augustus 2005, 10:37:48
Ook de reactie van die voetgangers bij dat rode licht zegt al genoeg....... Ze horen eerst niks en dan gooit ie die hoorn erop en moeten ze rennen om aan de overkant te komen. Als ze hem eerder hadden horen komen, hadden ze erop kunnen anticiperen. ;)

ehm ze lopen in amsterdam
de stad waar iedereen schijt heeft aan de stoplichten en ik zelfs vande week zag dat er een ambulance op een rechte weg aan komt rijden (duidelijk zichtbaar toeters en bellen) komt er precies zon 45 km driewieler aan (vespa oid) die knalt em er precies voor! terwijl die makkelijk had kunnen stoppen! in amsterdam doet iedereen net alsof die haast heeft! Maar ik vind inderdaad dat je daarom beter altijd de toeters aan kan laten staan daar
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #177 Gepost op: 17 augustus 2005, 10:41:11
Goed oplettend verkeer bij die kruising zeg.  :-X :-X :-X

ze knallen em der alle drie tussen van die suzuki balen (zilver) fiatpunto en die bmw sjonge jonge  :o
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #178 Gepost op: 17 augustus 2005, 10:43:29
ze knallen em der alle drie tussen van die suzuki balen (zilver) fiatpunto en die bmw sjonge jonge  :o
och,dat soort gasten bieden vroeg of laat zich zelf aan als knipobject na een ongeval  :-X

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #179 Gepost op: 17 augustus 2005, 11:49:58
Inderdaad !!! Ik heb me overigens in duitsland verbaasd over hoe men daar reageert op sirene's. Als er op de snelweg een file ontstaat gaat de linker baan links op de streep rijden en de rechter baan rechts op de streep. Dan is er al een extra rijbaan in het midden voor de hulpdiensten die er eventueel doorheen moeten. Daarnaast is het in de stad etc zo als men een sirene hoort, alarmverlichting aan en aan de zijkant stil gaan staan zodat de ambulance's etc vrij baan hebben.

Ik vind dat die duitsers het toch stukken beter voor elkaar hebben als bij ons. Ze tonen ook veel meer begrip voor elkaar in het verkeer.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen