On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 777949 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #370 Gepost op: 2 augustus 2006, 13:26:29
Zaterdag dagje meegedraait op Kazerne Hendrik, we hadden 2x prio1 uitruk dus 2x film  ;).
Ik had me videocamera op het ademluchttoestel van de chauffeur getaped dus zijn wel mooi gelukt  ;D.
De eerste staat al online, de volgende over een paar dagen...

http://www.kazernewillem.nl/index3.htm
Videopagina -> Nieuwste Videos -> Autospuit Hendrik 1.


paul_hartog

  • Gast
Reactie #371 Gepost op: 2 augustus 2006, 16:01:38
Nee, was geen echte melding... (Ja, ik weet het, het mag eigenlijk niet maar als het me aangeboden word door twee aardige jongens  ;).)

dus als ik het goed begrijp word er dus gewoon met prio 1 gereden terwijl daar helemaal geen noodzaak voor is.
Kort samengevat er worden mensen onnodig ingevaar gebracht voor een filmpje??
niet echt handig om de gezichten van de chauffeur en de pleeg in beeld te brengen ;)


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #372 Gepost op: 2 augustus 2006, 16:26:55
Hun vroegen of ik een stukje mee wou rijden, daar zeg ik dus geen nee tegen...  :-\


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #373 Gepost op: 2 augustus 2006, 16:38:12
Hun vroegen of ik een stukje mee wou rijden, daar zeg ik dus geen nee tegen...  :-\
Dat zou niemand in die situatie doen. Maak er er maar geen zorgen over.  ;) Op veel open dagen worden ritjes gemaakt in HV voertuigen met even de toeters erop.

Ik denk dat de chauffeur zelf heel goed kan inschatten hoeveel gevaar er op dat moment is. Zoals ik dat filmpje heb gezien was het minimaal. Dus het hoeft niet zo opgeblazen te worden.  ::)


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #374 Gepost op: 2 augustus 2006, 18:20:07
Zij rijden heeel erg vaak met prio 1 dus warom zou het in dit geval wel gevaarlijk zijn?


paul_hartog

  • Gast
Reactie #375 Gepost op: 2 augustus 2006, 19:40:26
wat ik dus bedoel is dat er mensen toch in gevaar worden gebracht want mensen weten soms niet hoe te reageren in een situatie met een HV voertuig.
Als er dan dus een ongeval zou gebeuren en er blijkt dan dat er voor de gein met toeters en bellen word gereden dan is de chauffeur nog niet klaar


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #376 Gepost op: 2 augustus 2006, 20:51:27
Zij rijden heeel erg vaak met prio 1 dus warom zou het in dit geval wel gevaarlijk zijn?

Het hoeft niet per se gevaarlijk te zijn, maar mócht er wat gebeuren....................... -slik-

En 9 van de 10 keer als er wat gebeurd ligt dit aan de mede weggebruikers, dus als rij je zelf nog zo goed, de kans op een aanrijding is er altijd  :)


paul_hartog

  • Gast
Reactie #377 Gepost op: 3 augustus 2006, 00:25:58
ja en als dan blijkt dat je helemaal niet bevoegd was om met OGS te rijden dan heb je de poppen aan het dansen ;) ;)


bas.

  • Gast
Reactie #378 Gepost op: 3 augustus 2006, 18:35:26
Ik vind het filmpje ook niet echt geweldig, maar je kunt zien dat de chauffeur gewoon rustig rijd. Er word dus helemaal niemand in gevaar gebracht. En de schuld ligt in dit geval bij de chauffeur want hij zet de sirene aan.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #379 Gepost op: 4 augustus 2006, 19:20:47
Ik heb zojuist net weer even nieuwe filmpje online gezet, we moesten er 's nachts uit voor een afhijsing met spoed.

Link film: http://www.kazernewillem.nl/index3.htm
Videopagina -> Nieuwste Videos -> Autospuit Hendrik 2.