On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 800122 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #580 Gepost op: 1 maart 2008, 11:42:27
Deze vond ik op youtube

http://nl.youtube.com/watch?v=rAhHnXn5ASs

De Rapid Responder van gooi en vechtstreek.

Mooi filmpje!
De chauffeur rijdt in het begin aardig door met slechts 1 hand aan stuur  :o

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #581 Gepost op: 1 maart 2008, 11:55:05
Mooi filmpje!

Waarom altijd zulke op- of aanmerkingen?  :-\ (Niet persoonlijk voor jou bedoeld)
Ik bedoel, als dit filmpje er niet was, had hij ook met 1 hand gereden op dat stuk,
maar dan had je het niet gezien...

Ga er nou maar vanuit dat hun hiervoor zijn opgeleid en weten wat ze doen (en als je het filmppje helemaal afkijkt zie je ook dat hij echt wel weet wat hij doet)...

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #582 Gepost op: 2 maart 2008, 13:16:23
Waarom altijd zulke op- of aanmerkingen?  :-\ (Niet persoonlijk voor jou bedoeld)
Ik bedoel, als dit filmpje er niet was, had hij ook met 1 hand gereden op dat stuk,
maar dan had je het niet gezien...

Ga er nou maar vanuit dat hun hiervoor zijn opgeleid en weten wat ze doen (en als je het filmppje helemaal afkijkt zie je ook dat hij echt wel weet wat hij doet)...

En ook niet persoonlijk naar jou bedoelt:

Dit heb ik in ieder geval niet geleerd tijdens mijn gevorderde rijopleiding.
Hij zal vast weten wat hij doet, maar heb het idee dat hij nu wat meer vreemde fratsen uithaald omdat het gefilmd wordt.
Ik zal eerlijk bekennen dat ik ook wel eens na een prio 1 rit denk: wat heb ik nu toch weer gedaan  :D

ACKevin

• Gast
Reactie #583 Gepost op: 2 maart 2008, 13:54:16
dat stukje met 1 hand is ook maar een fractie van de rit, wanneer hij communiceert door de mobilofoon. Verder is het een oudere man dus vermoed dat hij al veel van dit soort ritjes heeft gehad. Ook hoe hij zegt dat hij bij een specifiek kruispunt beter aan de linkerkant van de vluchtheuvel kan rijden, omdat dat nare bochten voorkomt getuigt van ervaring, het is Is volgens mij 1 bonk ervaring :P En op de snelweg ging het niet bijzonder hard en ik denk dat iedereen wel met 1 handje aan het stuur rijd.
Iedereen leert in opleidingen dingen die hij na het examen niet meer zal doen, of in ieder geval de teugels wat laat vieren..

7194

• Senior gebruiker
Reactie #584 Gepost op: 6 maart 2008, 20:06:59
Ik kwam er ook een tegen op youtube.

&feature=related

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #585 Gepost op: 14 maart 2008, 18:53:28
Mooi filmpje!

Dat is, zoals je kunt zien, om de spreeksleutel van de porto te bedienen. Dat zit in de nieuwe voertuigen dmw van een knop in het middenconsole, net als in de nieuwe noodhulpvoertuign bij de politie!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

RoyLL3

• Forum gebruiker
Reactie #586 Gepost op: 14 maart 2008, 20:30:38
Ik kwam er ook een tegen op youtube.

&feature=related

Geweldig filmpje  :D O0
Mooie kwaliteit, lekker lang... rond uit super !!

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #587 Gepost op: 15 maart 2008, 20:19:01
Dat is, zoals je kunt zien, om de spreeksleutel van de porto te bedienen. Dat zit in de nieuwe voertuigen dmw van een knop in het middenconsole, net als in de nieuwe noodhulpvoertuign bij de politie!

Ja dat is bekend, ik werk er zelf namelijk ook dagelijks mee ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #588 Gepost op: 16 maart 2008, 12:04:39
Aha okej, nou voor de mensen die het niet weten; Er zitten bij de nieuwere dienstvoertuigen knopjes in het interieur verwerkt waar je de spreeksleutel mee kan bedienen.
Bij ons zit er eentje in het middenconsole (tussen de versnellingspook en de handrem) en een op een stokje ter hoogte van de ruitenwisserhendel.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Edwinvw

• Senior gebruiker
Reactie #589 Gepost op: 21 maart 2008, 18:18:04