On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 800913 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #1250 Gepost op: 19 februari 2012, 13:03:08
Echt geweldige filmpjes... de actie, het camera werk, de frustraties, reacties van bestuurders, arrogantie van voetgangers, alsof je er zelf bij bent!

PRACH-TIG.

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #1251 Gepost op: 19 februari 2012, 13:14:51
Hele gave filmpjes, eens rustig zitten bekijken op deze mooie zondag  ^-^

Wat bij die begeleidingsrit gaaf zou zijn is split-window. Op die manier kun je zien wat er voor en achter de motor gebeurd met het verkeer, hoe de reacties zijn. Zo'n filmpje zou goed passen bij dit topic.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=43729.msg969513#msg969513

Maar inderdaad gewoon heel erg gaaf om te zien, ik zou zeggen, keep 'em commin'
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Verkeermeneer

• Beroepsmatig Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #1252 Gepost op: 19 februari 2012, 13:16:23
Prachtige filmpjes Marruk. Het wachten is op filmpjes met een camara achter en iets van een helm camara tergelijk zo dat we het verkeer kunnen zien wat een stopteken krijgt.Zelfde dus wat Mattijs zegt

Nickvm

• Senior gebruiker
Reactie #1253 Gepost op: 19 februari 2012, 13:25:20
Kleine greep uit mijn privécollectie

Indrukwekkend!!!  8)

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1254 Gepost op: 19 februari 2012, 14:24:19
Om maar misbruik te maken van dit topic, voor het gemak:
Vervang 'dit voertuig' maar door 'deze functionaliteit aan een voertuig'

Bron: Sander Paardekooper (Regio15)

Tussen de rechter richtingaanwijzer (voor) en de tekst 'Verkeerspolitie' zit een camera bevestigd.
Wie o wie kan mij vertellen waarom die camera er zit.
Jammer, ik dacht dat mijn vraag beantwoord was maar de camera op de motor en de camera die Marruk gebruikt zijn niet dezelfde :(

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #1255 Gepost op: 19 februari 2012, 14:33:26
Jammer, ik dacht dat mijn vraag beantwoord was maar de camera op de motor en de camera die Marruk gebruikt zijn niet dezelfde :(

Klopt. De camera die hij gebruikt is een Contour HD (voorheen bekend als VholdR) Die heb ik ook gehad maar al snel de GoPro HD gekocht.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1256 Gepost op: 19 februari 2012, 15:49:38
Mooie en goeie filmpjes met goeie kwaliteit gewoon waanzinnig kan hier wel van genieten. Kom maar op als je nog meer hebt.
Persoonlijk vind ik de filmpjes waarbij je vooruit kijkt het fijnste maar ook het achterop komende is interessant.

Was er ook een verzoek gedaan aan R-R voor de 6 kruisingen ? Wel jammer als ze niet 6 koppels ervoor hadden was wel fijner geweest.

Voor wie het ook wil ik heb 2 linkjes gevonden en op beide geven ze extra accessoires erbij op dit moment.
http://www.v-nix.nl/gopro-hd-hero2-professional-motorsports
http://www.sportscam.eu/a-22613810/gopro-hd-hero-2/gopro-hd-hero-2-motorsports-edition-nu-met-gratis-180-aan-accessoires
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #1257 Gepost op: 19 februari 2012, 15:54:33

Was er ook een verzoek gedaan aan R-R voor de 6 kruisingen ? Wel jammer als ze niet 6 koppels ervoor hadden was wel fijner geweest.

Voorheen werd er wel overgenomen door RR. Maar daar zijn nu afspraken over. Wij mogen gewoon door.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1258 Gepost op: 19 februari 2012, 16:12:01
Ik snap wat je bedoeld Marruk maar het ging mij meer om of er geen personeel was voor die kruisingen.
Van vroeger weet ik dat de VP het overnam t.h.v. Delft Zuid of t.h.v. de Texaco lag er aan waar jullie de 13 opkwamen.
Maar ook zonder dat de VP het overneemt is het wel fijner als er districtspersoneel de route doortrekt.
Er melde zich wat ik weet eerder te veel als te weinig personeel aan voor een spoedtransport in het verleden.

Maar je filmpjes zijn er niet minder interessant door hoor.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #1259 Gepost op: 19 februari 2012, 16:17:27
Ik snap wat je bedoeld Marruk maar het ging mij meer om of er geen personeel was voor die kruisingen.
Van vroeger weet ik dat de VP het overnam t.h.v. Delft Zuid of t.h.v. de Texaco lag er aan waar jullie de 13 opkwamen.
Maar ook zonder dat de VP het overneemt is het wel fijner als er districtspersoneel de route doortrekt.
Er melde zich wat ik weet eerder te veel als te weinig personeel aan voor een spoedtransport in het verleden.

Maar je filmpjes zijn er niet minder interessant door hoor.

Dat bedoelde ik ook. Voorheen werd er contact opgenomen met RR waarna we dus werden overgenomen op de A13 of bij Blijdorp.
Nu is dat contact er dus niet meer en is er een afspraak dat we zelf gewoon door gaan.
En of het fijner is? Daar verschillen de meningen ook over weet ik.