On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 775786 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #1260 Gepost op: 19 februari 2012, 17:13:28
Geweldige filmpjes Marruk O0 (zeg ik als mede-motorrijder en GoPro-user - maar dan geen hulpverlener 98uiye)

Wat betreft dat vooruitkijkende filmpje: je mag er voor "civiele" motorrijders wel even een waarschuwing bij plaatsen "Don't try this at home" ...  ;D ;), vooral dat erbij verzinnen van een 3e rijstrook in het midden van de weg (beetje tenenkrommend ook al deed je het voorzichtig genoeg, tot ik me voor de geest haalde dat je natuurlijk met OGS op weg was).

Nog iets, en ik ga er even van uit dat dit bij de opleiding uitgebreid aan de orde komt: gebeurt het niet regelmatig dat de wat slaperige automobilist zich een hartverlamming schrikt als je toch relatief snel langskomt? Moderne auto's zijn nagenoeg geluiddicht...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


wesses

  • VPK in opleiding
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
  • Doe dat gene waar je plezier in hebt!
Reactie #1261 Gepost op: 19 februari 2012, 18:52:48
Echt zo gaaf om dit te zien!
Ik heb echt genoten van deze filmpjes, de actie, de stress, en hoe het overige verkeer er mee omgaat! geweldig.
Als er nog meer van dit soort filmpjes zijn, dan sta ik al springend te wachten!

één woord:    SUPER!

wesses
VPK in opleiding


Vincent1

  • Student Integrale Veiligheidskunde
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #1262 Gepost op: 19 februari 2012, 19:49:45
Ook hier was het genieten. Prachtig om te zien.
Hopelijk volgen er nog meer!


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #1263 Gepost op: 19 februari 2012, 22:16:40
10 met een griffel. O0
klasse opnames, lijkt mij ook zeer nuttig materiaal voor opleidingen.
Zou wel meer willen zien.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1264 Gepost op: 20 februari 2012, 01:29:05
Maruk echt waar in 1 woord: GEWELDIG!!!!

Wat een mooie opnames.
Ik wilde al mijn A rijbewijs gaan halen en ook voor de dienst op de motor kruipen (liefst bij de verkeersdienst). Maar na jou filmpjes gezien te hebben, weet ik het zeker! Ik heb ook motorrijdersbloed!!  ;D

Toch heb ik nog een vraagje voor je. Welke snelheden haal je nu tijdens zo'n begeleiding zowel binnen de bebouwde kom als op de snelweg? Want het gaat echt snel!!!

Ik heb echt alleen maar lof voor hoe jullie motorrijders rijden, maar ook van je filmpjes.

Ik zit nu al met smart te wachten op de volgende serie!  ;)
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #1265 Gepost op: 20 februari 2012, 02:50:25
Wat een waanzinnig mooie filmpjes en wat een kanjers van chauffeurs zijn het toch  O0 De kunst van het manouvreren op de vierkante millimeter  0098 Lijkt me toch nog steeds een va de mooiste beroepen die er is, jammer dat OLH heeft besloten dat mijn fysiek er niet geschikt voor is  :'(

Graag meer van dit soort video's, toch nog weer een beetje het motorgevoel terug  098uo
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1266 Gepost op: 20 februari 2012, 08:05:25
Toch heb ik nog een vraagje voor je. Welke snelheden haal je nu tijdens zo'n begeleiding zowel binnen de bebouwde kom als op de snelweg? Want het gaat echt snel!!!

Het zijn wel snelheden waarbij de brancherichtlijnen worden overschreden idd. Maar daar zit je natuurlijk al snel aan ;)
Tijdens het rijden let ik daar eerlijk gezegd niet op. Zolang het maar veilig blijft 998765


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1267 Gepost op: 20 februari 2012, 08:10:44
Nog iets, en ik ga er even van uit dat dit bij de opleiding uitgebreid aan de orde komt: gebeurt het niet regelmatig dat de wat slaperige automobilist zich een hartverlamming schrikt als je toch relatief snel langskomt? Moderne auto's zijn nagenoeg geluiddicht...

Blijft een kwestie van anticiperen! Mensen doen inderdaad rare dingen of zijn met andere dingen bezig dan met autorijden. Veel ook van die "aannemersbusjes" die je gewoon niet zien als je van achter aan komt gereden. Zeer frustrerend.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1268 Gepost op: 20 februari 2012, 09:19:34
Blijft een kwestie van anticiperen! Mensen doen inderdaad rare dingen of zijn met andere dingen bezig dan met autorijden. Veel ook van die "aannemersbusjes" die je gewoon niet zien als je van achter aan komt gereden. Zeer frustrerend.
Wat dat betreft is het mooi om te zien hoe je de aandacht probeert te krijgen, het heen en weer gaan achter de auto om je OGS te laten zien in de spiegel.

Het verbaasd het me hoe laat de motorrijder welke aan het file rijden is in 1 van de filmpjes jou pas opmerkt. Zelf kijk echt verdomd vaak in de spiegels als ik aan het file rijden ben om te zien hoe het verkeer om me heen is.

Verder eigenlijk maar 1 verzoek richting jou; meer!  O0 ;)


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #1269 Gepost op: 20 februari 2012, 11:34:35
GEWELDIG!! Wat een top beelden! Als je nog meer hebt plaats ze gerust.   O0
Brandweer Papendrecht