Reageer eigenlijk nooit, en eerlijk gezegd is dit de eerste keer, maar ik voel me toch even genoodzaakt om hier op te reageren.
Ik ben hier zelf ooit een keer stuk op gelopen tijdens een sollicitatie ronde bij de Politie.
De vraag die mij gesteld werd, was eigenlijk in grote lijnen hetzelfde als de vraag van de TS, of ik er namelijk moeite mee zou hebben als een van mijn collega's af en toe een jointje zou roken.
Heb zelf een bloed hekel aan drugs, maar mijn antwoord was dat ik er vanuit ging dat mijn collega volwassen genoeg zou zijn om hier integer mee om te gaan.
Vervolgens werd mij wel even duidelijk gemaakt dat dit absoluut niet het juiste antwoord was, want, hoe kwam deze collega dan aan zijn drugs, juist, in de koffieshop. En als je dan een dag later bijvoorbeeld een inval moet doen in dezelfde koffieshop, wat dan?
Het is absoluut niet goed te praten als een politieagent s'avonds een joint haalt en rookt in de koffieshop, en daar s'morgens doodleuk een inval doet.
Moet achteraf ook eerlijk toegeven dat je dan, in mijn ogen, als agent alle geloofwaardigheid verliest als je op deze manier te werk gaat.
Maar goed, dit is mijn mening, en mijn ervaring en persoonlijk baal ik tot op de dag van vandaag nog steeds van mijn antwoord, het heeft m'n mijn droombaan gekost.
(Owja, voorstelrondje komt eraan)