Drugstest opleiding politie

Auteur Topic: Drugstest opleiding politie  (gelezen 18965 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2014, 20:45:59
Ben geen drugsdeskundige maar een enkel jointje of een pilsje, wat is het verschil anno 2014....
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2014, 21:34:57
Dat het ene gewoon overal te koop is en legaal geproduceerd wordt en het andere sterke verwevenheid heeft met de onderwereld?

JBV

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 19 februari 2014, 01:00:54
Citaat van: Hammie link=msg=1245101 date=1392752759
Ben geen drugsdeskundige maar een enkel jointje of een pilsje, wat is het verschil anno 2014....

Om te beginnen dat softdrugs met name genoemd staan in de beroepscode...

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 19 februari 2014, 11:34:09

De regels, en daar moeten we ons aan houden.
Bijdragen op persoonlijke titel.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 19 februari 2014, 17:58:50

Ik vind dat je hier wel een puntje hebt. Tijden veranderen en wat we vroeger uit den boze vonden is vandaag vaak heel normaal.
Regelementen, beroepscodes etc.  mogen eens in de 30 jaar best eens worden herzien en zo nodig worden aangepast.

Want laten we eerlijk zijn; vrijwel de meeste gewelds- en overlast incidenten (noem maar op) zijn te koppelen aan alcohol(mis)gebruik.
Iemand die af en toe een joint opsteekt, heeft over het algemeen niemand last van.
(ik ben zelf geen cannabisgebruiker overigens, af en een biertje heerlijk)  ;)

En vanuit de witte kant bekeken; je ziet verschrikkelijk veel alcohol-ellende tijdens het werk, om over de weekenden nog maar te zwijgen v.w.b. comazuipers, dronken jongeren, alcohol en verkeer, huiselijk geweld etc etc.

Een joint heeft nou eenmaal een erg slechte naam. Daar wil je als voorbeeldfunctie niet mee in verband worden gebracht. Maar als we heel, heel eerlijk zijn, is het best wel hypocriet..

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 19 februari 2014, 17:59:56
Citaat van: Dinges link=msg=1245268 date=1392829130
Regelementen, beroepscodes etc.  mogen eens in de 30 jaar best eens worden herzien en zo nodig worden aangepast.
Toevallig is deze beroepscode in 2013 aangepast.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 19 februari 2014, 18:08:04
Citaat van: Red link=msg=1245269 date=1392829196
Toevallig is deze beroepscode in 2013 aangepast.  ;)

Dan zien ze in 2043 maar weer verder!  O0

Is ie aangepast door een stel dinosaurussen? Maar zonder gekheid; een uniform + joint gaan bij mij ook niet samen. Maar ik blijf er ook bij; eigenlijk is het raar.

C_H_A_S_I_N

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #17 Gepost op: 19 februari 2014, 23:54:53
Reageer eigenlijk nooit, en eerlijk gezegd is dit de eerste keer, maar ik voel me toch even genoodzaakt om hier op te reageren.

Ik ben hier zelf ooit een keer stuk op gelopen tijdens een sollicitatie ronde bij de Politie.
De vraag die mij gesteld werd, was eigenlijk in grote lijnen hetzelfde als de vraag van de TS, of ik er namelijk moeite mee zou hebben als een van mijn collega's af en toe een jointje zou roken.
Heb zelf een bloed hekel aan drugs, maar mijn antwoord was dat ik er vanuit ging dat mijn collega volwassen genoeg zou zijn om hier integer mee om te gaan.

Vervolgens werd mij wel even duidelijk gemaakt dat dit absoluut niet het juiste antwoord was, want, hoe kwam deze collega dan aan zijn drugs, juist, in de koffieshop. En als je dan een dag later bijvoorbeeld een inval moet doen in dezelfde koffieshop, wat dan?

Het is absoluut niet goed te praten als een politieagent s'avonds een joint haalt en rookt in de koffieshop, en daar s'morgens doodleuk een inval doet.
Moet achteraf ook eerlijk toegeven dat je dan, in mijn ogen, als agent alle geloofwaardigheid verliest als je op deze manier te werk gaat.

Maar goed, dit is mijn mening, en mijn ervaring en persoonlijk baal ik tot op de dag van vandaag nog steeds van mijn antwoord, het heeft m'n mijn droombaan gekost.

(Owja, voorstelrondje komt eraan)

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 20 februari 2014, 10:57:27
Zo ken ik er wel meer, leeftijdscontrole in een kroeg uitvoeren en de dag erna een biertje daar drinken. Als mensen dat niet van elkaar kunnen scheiden zegt dat meer over de beperktheid van hun denkvermogen. Zoals dinges al aangaf ik vind het niet meer van deze tijd. Maar goed heb er verder niets mee te maken vind het alleen vreemd.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 20 februari 2014, 11:02:33
Wat een slechte argumentatie Hammie...

Je kan het niet verantwoorden als jij een jointje zit te roken gemaakt van wiet van een plantage die je een dag later staat te ruimen en waarbij je de kwekers aanhoud. Of erger nog, dat jij naar een woningbrand (met alle gevolgen voor de omwonenden) gestuurd wordt alwaar een kweker zit waar jij indirect je wiet van gekocht hebt...

Als het beleid nou veranderd waarbij softdrugs niet langer gedoogd maar gelegaliseerd wordt, dan staat het iedereen vrij om af en toe een jointje te roken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.