Ambulance-team te paard (Belgie)

Auteur Topic: Ambulance-team te paard (Belgie)  (gelezen 1833 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Karim

• Gast
Gepost op: 18 juni 2005, 02:37:21
Kwam dit dit berichtje tegen op 'n belgische site :

België heeft zijn eerste ambulanceteam te paard

België heeft zijn eerste ambulanceteam te paard
vr 17/06/05 - België heeft zijn eerste ambulance te paard. Het idee is ontstaan in een manege in Westerlo, waar ze hun eigen ambulanciers te paard meenemen tijdens dagtochten.

De ambulanciers te paard kunnen op grote manifestaties een alternatief zijn voor ziekenwagens die niet overal zo makkelijk bijraken als paarden.

In de manege Gipsy Horse Range in Westerlo maken ze vaak dagtochten met een vijftigtal paarden. Onderweg kan er altijd wat mislopen en daar is het idee spontaan ontstaan om een eigen ambulanceteam mee op pad te nemen.

Het ambulanceteam te paard neemt hetzelfde basismateriaal mee als een ziekenwagen. De paarden worden gedurende zes maanden speciaal opgeleid om gewend te raken aan lawaai, muziek en aan een mensenmassa.

Copyright Foto's: VRT

Via de link is ook een filmpje te zien:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/050617paardenambulance/index.html

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2005, 07:33:42
Dan vind ik een motor in de binnenstad handiger, maar in bosachtig terrein is het een goed alternatief...
Arts  www.alphalog.nl

c-mon

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2005, 10:00:03
Dan vind ik een motor in de binnenstad handiger, maar in bosachtig terrein is het een goed alternatief...

dan kunnen ze toch net een terein motor nemen? ???

ad-geense

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2005, 13:04:17
Toch slim van die belgen ;)  

In principe kun je gemakkelijk een motor inzetten of een mountenbike maar als je als begeleider zoals hier meegaat is een paard toch even prettiger dan een (motor)fiets met  hulpmotor  ;D

Karim

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2005, 15:53:05

dan kunnen ze toch net een terein motor nemen? ???

Ja dat zal de rest van de rijdende groep en de paarden zelf vast erg prettig vinden.

In plaats van dat je lekker met je vrienden kan kletsen en dat de paarden wat rust hebben rijdt er de hele weg zo'n lawaaierige crossmotor naast je "MWAAAAAAAP MWAAAAAAAP, BRRRRRRRMWMMM".

Nee, ik denk dat die dan toch echt liever 'n ambulancebemanning te paard mee hebben.

c-mon

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2005, 11:17:10
volgens mij gaat het toch om dta ej het snelst geholpen woordt nou dan kan je net zo god een f-16 nemen als ambu!
  :P

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2005, 12:23:46
tof ambus te paard en waarom niet je bent met een paard heel wendbaar en vlug.

Zeker in bosachtig gebied werkt dit vaak veel vlugger.
(rij zelf ook paard)

Ik kan de fotos niet zien, ligt dat aan mij offe

c-mon

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 21 juni 2005, 15:21:26
k denk t wel k zie ze wel