0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.
Als centralist hou ik me voor het grootste deel aan de inzet voorstellen die ik krijg van het systeem. Maar ik blijf een mens en ik blijf na denken. En als ik vind dat ik moet afwijken van een inzetvoorstel dan zal ik dat doen. Dat zal ik niet zomaar doen, dat doe ik als ik daar redenen voor heb, die ik kan onderbouwen. Dat zie ik namelijk als één van de dingen die ik moet doen op mijn werk, nadenken, dat is de toegevoegde waarde van een mens ten opzichte van een systeem.Soms wijk ik af door mijn lokale bekendheid, soms wijk ik af door het verhaal van de melder, maar ik wijk nooit af zonder reden.Dat is naar mijn mening maatwerk leveren, en dat is beter dan alles in standaard inzetvoorstellen vastleggen.
Goed dat bij dit incident een AL is meegestuurd!
Ik denkt dat hij bedoelt dat er 1 is gealarmeerd voor dit klusje.
In Hollands Midden gebeurt dit maatwerk en zelf na denken dus niet in mijn ogen. Er wordt nu gewoon een AL gestuurd naar een fietsenhok of schuurtje in brand gestuurd.
Ik weet dat het hier in de regio niet gebeurt. Het RV staat of standaard in het inzetvoorstel, of hij gaat niet mee. Enige uitzondering is gasluchten in de woning, daarbij rijdt (met name in Den-Haag) standaard het RV mee en dat wordt dan ook netjes aan de AC doorgegeven.Waar ik heen wil, als er structureel van een inzetvoorstel wordt afgeweken dan klopt er iets niet. Of de inzetvoorstellen zijn niet juist, of de eenheden op straat houden zich niet aan de procedures. Voor beide punten valt iets te zeggen en de waarheid kan natuurlijk ook ergens in het midden liggen