Ambulancediensten weer afgefakkeld door heli-mmt...

Auteur Topic: Ambulancediensten weer afgefakkeld door heli-mmt...  (gelezen 9803 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ambuman

  • Gast
Gepost op: 19 juni 2005, 10:12:45
En jawel, de heli-mmt's hebben weer van zich laten horen.
De ambulancediensten worden gewoon op een schofterige manier te kakken gezet.

Er wordt gewoon gesuggereerd dat doordat de ambulancediensten geen heli in willen zetten er meer doden vallen.

Kijk en verwonder u allen en reageer richting NOVA. Dit kunnen we niet over onze kant laten gaan, schandelijk zoals dat gaat.

www.novatv.nl




scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2005, 10:27:18
Het is mischien wel wat aangedikt, maar het is absoluut zo dat de ambulancediensten te weinig vragen om de traumaheli als die wel nodig is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2005, 10:46:46
ik denk zeker dat er een kern van waarheid in zit, sommige mensen op de ambu denken het vaak zelf af te kunnen handelen en daardoor kunnen er dodenv allen, misschien isd at van een competitie erg overdreven, waren wel mooie beelden gister trouwens :P
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ambuman

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2005, 11:58:26
Uiteraard is het zo dat er altijd eigenwijze mensen zullen zijn. Maar nu wordt gesuggereerd dat er moedwillig niet om die heli gevraagd wordt ten koste van de patient. Dat is pertinent niet juist.
Alleen de inleiding van het artikel geeft de kern van de zaak aan. De mensen van de traumahelicopters zijn gefrustereerd en willen op deze negatieve manier inzetcijfers genereren.

En het scoort altijd lekker door met een "onderzoek" te komen en dan te roepen dat het levens kost.
Als ze daar zo bang voor zijn, laten ze dan eens toestemming geven voor sedatie en aanvullende pijnmedicatie op de wagen. Dan ben je met je patient bezig. Dat is 99% van de inzetten. Die kun je op die manier ondervangen (en dus goedkoper werken, de ambulance is er tenslotte al). Dan kan de heli gewoon de hangaar in.
Maar ja, dat wil niemand horen.....


ikkuh

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2005, 20:04:23
Dat de heli niet altijd gevraagt word,daar geloof ik zeker in.
Maar vond deze reportage zeer en zeer slecht, ik vond dat men deed alsof de mensen van de ambulance bijna niks kunnen en dat het MMT heilig is vooral die vrouwelijke arts deed hier goed haar best voor. Dit geeft een totaal verkeerd beeld denk namelijk dat we in Nederland trots mogen zijn op de bemaning van de ambulance!!!
waar is het personeel zo goed opgeleid?

En rijd het MMT team van Amsterdam s'nachts weer?
Anders vind ik dat deze persoon van het VU helemaal zn mond moet houden,dat ze dat maar eens eerst regelen.

Meeste regio's s'nachts moeten de ambulance bemanning het wel zelf kunnen ,want de busjes rijden niet ,maar ja dat zeggen ze er natuurlijk niet bij.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2005, 20:27:36
Ik herken hierin dezelfde problematiek als we kennen bij
EHBO versus Ambulance
SIGMA versus AMBU team

En in de meeste gevallen komt daar pas verandering in als men elkaar wil leren kennen.


Susannah

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 19 juni 2005, 21:41:42
Ik heb de reportage ook gezien,vond ook wel dat ze
af en toe het ambulance-personeel onder uit haalden.

Ze hebben wel gezegd dat het ambulance-personeel van Nederland waarschijnlijk wel een van de beste is van Europa?? Dat was volgens mij ook het enige positieve wat ze over het ambulancepersoneel zeiden... ::)

Oke,ik zal niet ontkennen dat ze met een traumaheli meer kunnen,maar ik denk dus echt niet dat het met 'concurrentie te maken heeft :-X Volgens mij kijken
de mensen van de ambulance naar wat een patient nodig heeft....ze nemen heus geen onnodige risico's...

zo kijk ik er tenminste tegen aan ;)


Karim

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 20 juni 2005, 00:55:38
Hier was al 'n discussie over en 't artikeltje was ook al gepost (door ondergetekende  ;))

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=7643.40


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #8 Gepost op: 20 juni 2005, 01:18:14
ik denk zeker dat er een kern van waarheid in zit, sommige mensen op de ambu denken het vaak zelf af te kunnen handelen en daardoor kunnen er dodenv allen, misschien isd at van een competitie erg overdreven, waren wel mooie beelden gister trouwens :P
Allemachtig wat een onzinreactie-->'' sommige mensen op de ambu denken het vaak zelf af te kunnen handelen en daardoor kunnen er doden vallen''
- ten eerste bewijs die uitspraak meer eens!
- ten tweede blijkt dat je maar weinig van d ematerie en de beweegredenen van de desbetreffende ambulanceverpleegkundigen weet die zij hebben om geen MMT/Heli terplaatse te laten komen.
- ten derde is je uitspraak  nogal minachtend voor de professionaliteit van de ambulanceverpleegkundigen en chauffeurs
- ten vierde, ga toch lekker ergens anders je idolatie voor die gele kanarie botvieren.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 20 juni 2005, 01:26:43
Ik geloof er geen ene reet van dat er bepaalde ambulancediensten  niet om een traumaheli vragen.
Dat zou betekenen dat zij waarschijnlijk direct een mensenleven in de waagschaal gaan leggen,en dat geloof ik dus niet.De keren dat wij bij een ongeval waren waar OOK een traumaheli bij was,werdt er zeer proffesioneel samengewerkt.Zal me niets verbazen als de beroemde media de zaak weer ongelofelijk hebben zitten opblazen