Peter, begin dan eens uit te leggen wat het aantal dienst voertuigen in de verhouding 1 op 1,5 (tov TS en HA voertuigen) allemaal als taken moeten hebben.
Een OvD en een AGS kan ik me iets bij voorstellen ook een busje voor de verzorging is duidelijk maar dan hebben we er pas drie van de ongeveer 10 aanwezige dienstvoertuigen. Laat ik twee functies missen door gebrek aan kennis dan hebben we nog altijd vijf dienstvoertuigen die .....
Er wordt volop op geroepen dat er moet worden bezuinigd, als je naar de dekkingsplannen van 2015 kijkt moet er nog al wat ingeleverd worden) maar het aantal dienstvoertuigen is enorm toegenomen ten opzichte van een jaar of 15 geleden. Echter werden toen ook de grote branden gewoon geblust....
In mijn ogen blijft een aantal van tenminste 10 dienstvoertuigen een aardige overdaad. En dat is niet alleen hier, zo vaak ga ik niet kijken bij een brand, maar je ziet het op meer beelden terug komen dat er bijna in een verhouding 1 op 1,5 (TS / HA tov DB) wordt aangereden en je mag het best proberen maar ik geloof niet dat de inzittenden van deze voertuigen zich met de brandbestrijding bezig houden of met de gevolgen ervan op een effect gebied....