Het was gekscherend bedoeld met de motivatie voertuigen.
Echter vind ik wel dat bij sommige branden/uitrukken en meer dienstvoertuigen staan of opgeroepen worden dan blusvoertuigen.
Als je alleen al ziet hoeveel dienstvoertuigen sommige korpsen in bezit hebben, soms bijna 2 keer zoveel als blusvoertuigen.
Dan vraag ik mij soms wel eens af waar dat allemaal van betaald word, zal wel betaald worden van het inkrimpen van mensen op de voertuigen.
Ik heb in het verleden een aantal grote branden gezien in mijn voormalige woonplaats, soms wel met 10 bluseenheden, maar kwam toen niet ook 10 DA's tegen bij zo'n brand.
Die DA's waren dan heel moeilijk te vinden, ja de commandant kwam met zijn DA en soms zag je er 1tje van de verbindingsdienst naast de VC staan. en de panden erom heen werden ook zo wel ontruimt.
Tegenwoordig kunnen de mensen op een ts blijkbaar niets meer zelf want ze krijgen direct schoolmeesters erbij in de vorm van een hele rits van OVD's.
OVD west, OVD oost, Regionaal operationeel leider, caco, AGS, HOVD doen we er ook nog een commandant bij, het kan niet op.
Sta je al met minimaal 7 DA's bij een brand en ja ook nog 4 TS'sen.
Ik probeer natuurlijk niemand tegen de schenen te schoppen, als men zich voelt aangesproken, mijn excuses.
Maar kan het niet wat minder met al die DA's en OVD's?
Worden door hen de branden dan niet geblust? en vallen er door hun minder doden bij alle branden in ons land??
Als dat laatste zo is, misschien een idee om dan alleen nog maar OVD's te laten uitrukken?