Nieuwe C2000 procedure Kennemerland

Auteur Topic: Nieuwe C2000 procedure Kennemerland  (gelezen 8652 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10 Gepost op: 2 maart 2014, 17:03:58
Welke communicatie gaat er in de ambulancesector nog daadwerkelijk over C2000? Als ik hier van de insiders hoor dat bijna alle informatie via geschreven communicatie gaat.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 2 maart 2014, 17:12:15
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1247387 date=1393776238
Welke communicatie gaat er in de ambulancesector nog daadwerkelijk over C2000? Als ik hier van de insiders hoor dat bijna alle informatie via geschreven communicatie gaat.
Luke,

Alle initiele informatie komt inderdaad via het MDT. De bron gegevens worden aan de hand van een aanname protocol zoals ProQA of NTS gegenereerd. Maar alle verdere communicatie gaat e ht wel over C20000. Denk daarbij aan een sitrap van een eenheid ter plaatse. Maar ook vooraankondigingen worden via C2000 gegeven. Dit is wel regio afhankelijk, want in een aantal regio's speelt de MKA een belangrijke rol vanwege patiënten spreiding, waar in andere regio,s slechts één traumacentrum beschikbaar is.
Elke hulpverlening start met communicatie.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #12 Gepost op: 3 maart 2014, 18:54:24
Wordt er bij een inzet met 2 of meer eenheden standaard overgeschakeld naar een incidentkanaal? Of kunnen de ambulancegespreksgroepen ook gekoppeld worden?

Voorheen werd door de motor wel eens op eigen initiatief 'afgezakt' naar delen van de regio waar het het druk was. Is met de nieuwe werkwijze hiertoe nog een mogelijkheid of komt de spreiding nu volledig voor rekening van de MKA?
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #13 Gepost op: 3 maart 2014, 19:03:10
Citaat van: Rescue Ranger link=msg=1247293 date=1393744856
Tijdens evenementen is er een brongebied. Meestal zal dit brongebied affilieren op 1 en soms op 2 masten. Vandaar dat er voor evenementen dus voor 1 gespreksgroep gekozen wordt. Dit geldt voor alle disciplines. Vandaar dat tindens de kroonwisseling alle beveiligde eenheden van de ambu allemaal op AAM-GHOR-1 zatten. Ter plaatse moest de randapparaat worde  uitgeschakeld. Na dertig seconden moest deze weef aangezet worden, waardoor deze op de juiste mast affilieerde. Dus toen gebruikte wit slechts 2 masten voor het hele beveiligde gebied.

Waarom moest de portofoon uitgezet worden? Als het goed is zoekt de portofoon automatisch de dichtsbijzijnde mast.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #14 Gepost op: 3 maart 2014, 19:45:03
Citaat van: NF link=msg=1247678 date=1393869264
Voorheen werd door de motor wel eens op eigen initiatief 'afgezakt' naar delen van de regio waar het het druk was. Is met de nieuwe werkwijze hiertoe nog een mogelijkheid of komt de spreiding nu volledig voor rekening van de MKA?

Volgens mij is dit altijd al de verantwoording van de MKA geweest  :)


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #15 Gepost op: 3 maart 2014, 21:35:18
Citaat van: Jeroen! link=msg=1247694 date=1393872303
Volgens mij is dit altijd al de verantwoording van de MKA geweest  :)
Klopt maar dat was de vraag ook niet  :)
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #16 Gepost op: 3 maart 2014, 23:34:07
Citaat van: kens62 link=msg=1247682 date=1393869790
Waarom moest de portofoon uitgezet worden? Als het goed is zoekt de portofoon automatisch de dichtsbijzijnde mast.

Je moet een portofoon uitzetten, zodat deze de site "pakt" met het hoogste ontvangst. Indien je dat niet doet blijft je portofoon "hangen" aan een site waar je net bent langs gereden, totdat deze onder de minimale drempelwaarde zakt.. Om dus een voorspelbaar gedrag te krijgen moet de portofoon uitgezet worden, waarna deze de sterkste site opzoekt.

Mooi voorbeeld is Schiphol. Met meer dan 5 masten in en om het terrein kan je veel kwijt, maar dan moet je het wel gelijkmatig gaan verdelen. Anders loop je tegen een beperkinv van C2000 op.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #17 Gepost op: 4 maart 2014, 20:45:16
Citaat van: kens62 link=msg=1247682 date=1393869790
Waarom moest de portofoon uitgezet worden? Als het goed is zoekt de portofoon automatisch de dichtsbijzijnde mast.

De portofoon weet de afstand tot de mast niet, wel hoe sterk het signaal is. Het is dan ook niet zo dat per definitie de dichtstbijzijnde mast ook altijd het sterkst is. Radiosignalen zijn onvoorspelbaar, dat merk je ook wel in de auto als de radio ontvangst bij het stoplicht even wegvalt.