Ik kan me levendig voorstellen dat er van alle kanten hard gereageerd wordt op deze topic echter, waar het mij te ver gaat is om van alle beroepsgroepen de medewerkers van die groep te generaliseren ten eerste voel ik me absoluut geen kamper, ik woon netjes (nou ja) in een rijtjes huis, heb 17 jaar in de Kermis wereld mijn hobby mogen beoefenen en heb daar verschillende incidenten mee gemaakt.
Nu wil het geval dat ik daar het gemiddelde optreden van de "sterke arm" in dergelijke situaties met eenvoudig als afwachtend en soms provocerend af kan doen maar, ook ken ik de eigenaar van de "Tornado" waarvan ik weet dat hij wat lakoniek naar de heren van de politie kijkt, misschien is dat reiziger eigen, waardoor ik me levendig kan voorstellen dat hij zijn zaak niet direct sluit, een argument dat er nog mensen in de zaak zitten is echter volgens mij niet een rechtvaardig argument om de kassa open te houden aangezien deze eenvoudig met een luikje afgesloten wordt hetgeen de bediening van de zaak niet in de weg zal staan.
Helaas ben ik ook van mening dat de heren van de politie door de gespannen situatie het voorstellingsvermogen hebben verloren dat van een reiziger ook verwacht mag worden dat de veiligheid van de bezoekers aan zijn zaak boven een sluitingsbevel van de politie staat en dat juist vanwege die veiligheid de zaak ten allen tijde eerst leeg gemaakt zal worden alvorens tot sluitng van de kassa over te gaan.
De enige leer die er volgens mij uit een dergelijk verhaal valt op te maken is dat mensen, hoe goed men ook wil, in gespannen situaties bepaalde zaken niet reëel weet in te schatten en dat dergelijke situaties daardoor uit de hand kunnen lopen, een goed gesprek tussen de reizigers en de politie heeft wat dat betreft waarschijnlijk meer effect dan elkaar hier de zwarte piet toe te spelen en elkaar over en weer van labels te voorzien.
Nogmaals ik ben geen kamper, ik ben een voormalig medewerker uit het kermisbedrijf maar, wel een die er eerst vanuit gaat dat iedereen hard moet werken voor zijn zure centen of hij/zij nu een ambtenaar is of een vrij beroep heeft.
Ik hoop dat met deze reactie zowel de KERMISFAN, hoewel ik dat fan betwijfel, als anderen de wind een beetje uit de zeilen is genomen geen van jullie is net zo min als ik op het betreffende kermisterrein aanwezig geweest.