Ach Oma, je hebt helemaal gelijk. Ik liet mij even gaan. Ooit, in een andere carrière en een ander leven heb ik geleerd om daar waar nodig en daar waar regels of materialen niet voorzien, mijn gezonde boerenverstand te gebruiken en "out of the box" te denken en te handelen.
Dat is anno 2017 natuurlijk not done. We doen nu alles uit een boekje en als het boekje ergens niet in voorziet, dan is het probleem niet langer oplosbaar. En dan krijgen we eindeloze theoretische discussies op dit forum, waarbij Quatar steeds de maatstaf voor alles is en elke manager binnen de sector volslagen d*b**l.
Ik ga mijn geitjes voeren, ga jij nog maar lekker effe eindeloos tekeer op dit forum
Het is het denkwerk van iemand die onvoldoende op de hoogte is van de internationale ontwikkelingen binnen de ambulancezorg, onvoldoende op de hoogte is van relevante wetenschappelijke publicaties en weigert te beseffen dat buurlanden zoals Frankrijk, Belgie en Duitsland na een terreuraanslag ineens aan de bak gaan met tactical EMS en tourniquets invoeren.
Het zijn arrogante bureaucraten die hun eigen onnozelheid, laksheid en luiheid 'out of the box' denken noemen.
Het toepassen van tourniquets bij catastrofaal bloedverlies en het optreden na een terreuraanslag is allesbehalve een theoretische discussie. Een bomaanslag op Nederlands grondgebied is voor bureaucraten iets theoretisch; de kans op een aanslag is verwaarloosbaar klein op papier.
Ik gebruik Qatar niet als maatstaf. Als je mijn reacties goed leest ontdek je snel dat ik het Verenigd Koninkrijk als maatstaf gebruik. Nederland is net als het Verenigd Koninkrijk een rijk, welvarend, ontwikkeld land. Qatar is een ontwikkelingsland (p.s. Weet je wat ze met geitjes doen in Qatar?). Als een ontwikkelingsland de ambulancezorg beter heeft geregeld dan Nederland mag dat gezegd worden.