Middelbrand (heide) Koeweg - Otterlo / Ede 06-03-2014

Auteur Topic: Middelbrand (heide) Koeweg - Otterlo / Ede 06-03-2014  (gelezen 6886 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #10 Gepost op: 7 maart 2014, 16:31:37
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1248447 date=1394134095
Tja, als je het materieel hebt, als 1 van de weinige regio's in Nederland, waarom zou je het niet inzetten.
En met een paar uurtjes uit en thuis, er zijn veel veiligheidsregioŽs die bij zoŽn brand van 9 hectare al te weinig geschikt materieel kunnen mobiliseren en daar uren meer voor nodig hebben om de brand onder controle te krijgen.
En dan hopeloos achter de feiten aan blijven lopen.

Muah.... denk dat wij in Utrecht ook wel voldoende materiaal hebben  ;)
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #11 Gepost op: 7 maart 2014, 21:20:42
Citaat van: Smoke link=msg=1248689 date=1394206297
Muah.... denk dat wij in Utrecht ook wel voldoende materiaal hebben  ;)

Ik zeg toch ook 1 van de weinige regio's
Dus er zijn er meer als 1, als je het bronnenboek natuurbrand bekijkt zijn het 3 of 4 van de 25 VR die voldoende TS-BT op de sterkte hebben staan, dan noem ik dat 1 van de weinige.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #12 Gepost op: 7 maart 2014, 23:15:44
Is deze uitruksterkte standaard in Gelderland-Midden voor middelbrand bij code Groen? Of is er wat opgeplust?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #13 Gepost op: 7 maart 2014, 23:40:19
Citaat van: Fireball link=msg=1248854 date=1394230544
Is deze uitruksterkte standaard in Gelderland-Midden voor middelbrand bij code Groen? Of is er wat opgeplust?

Nee, maar op basis van grote van de brand en afstand tot waterwinning komt er een uitrukvoorstel voor de assistentie, en is het werkelijk code groen ?
Het voorjaar is wat weer en neerslag volgens de modellen vaak code groen, maar door het ontbreken van sapstromen in de vegetatie kom je zomaar uit kwa brandbaarheid op een hogere code.

Om een continue blussing te waarborgen heb je per benodigde in te zetten voertuig, bij natuurbrand, voor het circuit 4 TS-BT nodig.
1 voertuig als blusser, 1 voertuig onderweg naar de waterwinning, 1 voertuig die bij de waterwinning gevuld wordt en 1 voertuig onderweg van de waterwinning.
Als je dan weet dat de IVECO's TS-BT met 10.000 liter tank, van de korpsen Ede, Harskamp en Otterlo binnen VGGM als 2 bluseenheden worden gezien in het natuurbrandbestrijdingsverhaal , kom je tot 2 Pelotons wat gelijk staat aan 2 continu blussende eenheden = Middelbrand.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #14 Gepost op: 7 maart 2014, 23:54:40
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1248865 date=1394232019
Nee, maar op basis van grote van de brand en afstand tot waterwinning komt er een uitrukvoorstel voor de assistentie, en is het werkelijk code groen ?
Het voorjaar is wat weer en neerslag volgens de modellen vaak code groen, maar door het ontbreken van sapstromen in de vegetatie kom je zomaar uit kwa brandbaarheid op een hogere code.

Om een continue blussing te waarborgen heb je per benodigde in te zetten voertuig, bij natuurbrand, voor het circuit 4 TS-BT nodig.
1 voertuig als blusser, 1 voertuig onderweg naar de waterwinning, 1 voertuig die bij de waterwinning gevuld wordt en 1 voertuig onderweg van de waterwinning.
Als je dan weet dat de IVECO's TS-BT met 10.000 liter tank, van de korpsen Ede, Harskamp en Otterlo binnen VGGM als 2 bluseenheden worden gezien in het natuurbrandbestrijdingsverhaal , kom je tot 2 Pelotons wat gelijk staat aan 2 continu blussende eenheden = Middelbrand.

Ok, duidelijke uitleg, dank je wel. Bij ons zou het dan "gewoon" ZGB zijn. Wij kijken naar het aantal ingezette tankautospuiten, ongeacht hun taak (blussen, halen, brengen etc.) Dat heeft ook te maken met een aantal andere processen die er bij ons aan vast hangen, bijvoorbeeld logistiek en verzorging. Ongeacht welke taken de eenheden hebben moet er toch ook voldoende diesel en eten en drinken zijn.