Moeilijk verhaal, want volgens mij is het nergens aan het papier toevertrouwt.
Vanuit het standaard brandverloop wat bij preventie gehanteerd werd(wordt?) moest de eerste aankomende TS binnen een aantal minuten ??(even kwijt hoeveel) water op het vuur hebben. Uitgangspunt was dan ook 6 man bemanning, brandkraan binnen vastgelegde afstand en indien van toepassing een droge blusleidng in het gebouw.
Dan is er vanuit de rampenbestrijding het verhaal, dat 4 x TS, 200 m vuurfront moet kunnen bestrijden, dat kan volgens mij ook alleen met de genormeerde BZK TS'n. Of heel veel kleine bestelwagen busjes.
Dan is er nog het verhaal dat een TS een standaard eenzijdig verkeersongeval met beknelling van een voertuig dat nog op zijn wielen staat moet kunnen afhandelen, met het personeel en de materialen die hij aan boord heeft.
En een eerste redding bij personen ter water, en assisteren bij de inzet van duikers.
Een klein OGS, grijpredding in chemiepak of bluspak met een stand-by team achetr de opstellijn voor de eventuele ontsmetting.
En bij woningbranden een redding kan doen gelijktijdig met een blussing of onder dekking van blussing.
Maar ja, dit is wat er de laatste jaren allemaal zo geroepen is over de standaard taak van een eerste TS. En al deze voorbeelden lukken niet met een SIV 2 of TS 4, zonder extra handjes en middelen. Maar ja, als die twee gelijktijdig ter plaatse heb, is er nog geen nood aan de man, alleen komen ze dan in twee voertuigen.
Maar ja slagkracht?? Ik weet meer over stootkracht