Ik hou het gewoon op onbekendheid met het systeem, systeem is echter al jaren in gebruik stukje voorlichting zou denk ik wonderen doen. Goed dat het hier terecht is gekomen, leermomentje.
En nu heb je een heel goed punt. Onbekendheid met het systeem. Je rukt uit naar een pand wat geheel gevuld staat met dichte rook, je kunt nergens uit op maken wat er aan de hand is, en waar die rook vandaan komt. Ga het maar uitzoeken. Dus de keuze opschaling is dan heel erg snel gemaakt. Voor jou is het vanzelfsprekend omdat je het al een paar maal bij de hand hebt gehad, verplaats je je eens in de eerst aankomende bevelvoerder van gisterenavond. Voor hem was het blijkbaar niet zo vanzelfsprekend
Als eerste is het inderdaad goed om dit soort systemen goed bekend te maken bij de korpsen in den lande. Ik vermoed dat er voor veel korpsen een wereld open gaat. Ten tweede. Zo ongeveer iedereen heeft tegenwoordig wel MDT op de TS, laat dit soort zaken vastleggen. We kunnen van alles vastleggen over een pand, locatie sleutelbuizen, waterwinning, rieten dak ja of nee enz enz. Waarom worden dit soort zaken niet meteen meegenomen.
Bij een uitruk naar zo'n pand kun je dan direct zien dat er zo'n rookmachine staat, die wellicht weleens heel braaf zijn werk heeft gedaan. Ik denk dan zeker dat je met een ander plan naar zo'n pand rijd en dan eerst eens rustig gaat kijken wat er nu echt aan de hand is.