Ongeval met beknelling (vrachtwagen op afzetting gereden) A6 - Lelystad 10-03-2014

Auteur Topic: Ongeval met beknelling (vrachtwagen op afzetting gereden) A6 - Lelystad 10-03-2014  (gelezen 6769 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Die mariniers t.p. (zie foto) hebben allemaal een gedegen basis-medische achtergrond om eerste hulp bij ernstig letsel te kunnen bieden, wat dat betreft was er wel gelijk handelend ingesteld publiek aanwezig.. Toch blijven ongelukken zoals deze altijd een trieste gebeurtenis.
Bijdragen op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Highfield link=msg=1249506 date=1394452261
Die mariniers t.p. (zie foto) hebben allemaal een gedegen basis-medische achtergrond om eerste hulp bij ernstig letsel te kunnen bieden, wat dat betreft was er wel gelijk handelend ingesteld publiek aanwezig.. Toch blijven ongelukken zoals deze altijd een trieste gebeurtenis.

Geen Mariniers, maar militairen van het 200 BeVo.
En als de opleidingen nog niet al te erg zijn veranderd hebben deze allemaal een gedegen basisopleiding.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: HIT link=msg=1249496 date=1394450430
Daarover kan ik alleen uit ervaring op dit soort dagen spreken, slecht. Op dat gedeelte is altijd een laaghangende zon om dit tijdstip.

Omroep Flevoland: http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/110791/lelystad-vrachtwagenchauffeur-botst-op-afzetting-op-de-a6

Op dat stuk reed de chauffeur in licht noordoostelijke richting. Ik moet toevallig morgen rond dezelfde tijd over dat stuk maar directe verblinding lijkt mij onwaarschijnlijk. Kan natuurlijk wel reflectie zijn van andere objecten de cabine in welke verblindend werkt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Bij de net opkomende zon kan het verblindend werken maar op dat tijdstip zou je daar al minder last van hebben.
Ik ga wel mee met het idee dat de chauffeur al onwel was geworden voordat hij tegen de botsabsorber reed. Als, ik zeg ook als, dit het geval was denk ik dat een geluk bij een ongeluk was.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=DJ6TVKC9E9E
Vrachtwagenchauffeur overleden na aanrijding op A6 10-03-2014
FotoMiche
Gepubliceerd op 11 mrt. 2014
Citaat
Een vrachtwagenchauffeur is maandagochtend overleden nadat hij op de A6 tegen een rijdende afzetting was gebotst. Dat gebeurde rond 09:45 uur, tussen Lelystad-Noord en de Ketelbrug.

Volgens de politie is nog niet bekend waar de chauffeur vandaan komt. Ook is nog onduidelijk waarom hij op de rijdende afzetting is gebotst. Op de plaats van het ongeval waren wegwerkers maandagochtend bezig met asfaltreparaties.

In verband met politieonderzoek en opruimwerkzaamheden is de hoofdrijbaan van de A6 in noordelijke richting tot 15:00 uur afgesloten geweest. Verkeer werd al die tijd over de naast de plek van het ongeval gelegen parkeerplaats geleid.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Verkeersongeval met dodelijke afloop

http://www.politie.nl/nieuws/2014/maart/10/03-verkeersongeval-met-dodelijke-afloop.html
Laatste update: 10-03-2014 | 16:05

Lelystad - Maandagochtend 10 maart vond rond 09.45 uur een verkeersongeval plaats op de Rijksweg A6, ter hoogte van de Oeverloop.

Ter plaatse bleek dat de bestuurder (identiteit nog niet vastgesteld) van een vrachtwagen, die reed in de richting van Emmeloord, op een afzetting (pijlauto) was gereden. Enkele getuigen van het ongeval begonnen direct met het verlenen van eerste hulp. De ambulance kwam ter plaatse, evenals een traumahelikopter, maar helaas mocht de medische hulp niet meer baten en overleed het slachtoffer. De politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeval.
Samen sterk in de hulpverlening!