hoe werkt dit?

Auteur Topic: hoe werkt dit?  (gelezen 6580 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #20 Gepost op: 4 juli 2005, 21:34:40
Deze verpakkingen voldoen niet aan de normen van de CBG voor medicinale zuurstof. En mogen formeel niet meer geleverd worden in nederland, ivm met de warenwet ?.

maar als je een zuurstof set wil, zijn dat de kosten tegenwoordig niet meer..

280 euro voor een explorercase met complete inhoud, eenmalige aanschaf. En de huur van een mobilisil cilinder kost ongever 540 inclusief BTW voor een 5 jaar contract.. En vullingen van een 2 liter cilinder kost 15 euro per keer, en word dan op huis adres omgeruild.

Dan heb je een verantwoorde set. Nu nog een training..


Ambu.952

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 4 juli 2005, 22:09:15
Wil je je eigen auto ingaan richten als een ambulance ofzo  :laugh: hahaha

Voordat je zuurstof mag gaan gebruiken moet je hiervoor goed getraind zijn, het mag niet zomaar door jan en alleman worden gebruikt ;)..gelukkig maar ;D

Grt,

Rolf


miv

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 5 juli 2005, 10:19:33
ik ga sowieso volgend jaar (zit nu op stage) training daar in volgen. Heb al een soort van "" kruiwagen"""voor later.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #23 Gepost op: 5 juli 2005, 12:30:56
In aanvulling op m'n vorige posting, heb ik nog even wat foto's van zuurstofsets met mobilisil cilinder gemaakt.

De standaard zuurstof koffer.


Deze koffer word standaard geleverd met
  • 1 of 2 x 2Liter huur cilinder met geintegreerde reduceer Mobilsil(plus)
  • 3 x Non-Rebreather maskers volwassenen
  • 2 x Non-Rebreather maskers kinderen
  • 1 x Merlin Pocketmasker+Nitril Handsschoenen
  • 1 x Ongevalsschaar
Indien gewenst zijn de volgende standaard opties voor geavanceerdere gebruikers toe te voegen.
  • 1 Optie : disposable beademingsballon volwassenen
  • 1 Optie : disposable beademingsballon kinderen
  • 1 Optie : disposable beademingsballon baby
Verder kan je hem natuurlijk nog verder uitbreiden.

Naar mijn mening zijn de cilinders met geintergreerde reduceer in bijzondere gevallen te gebruiken in een speciaal daarvoor ontworpen tas.
Maar het gebruik in een tas vind ik aanmerkelijk minder veilig dan in een koffer. Dus dat vind ik voorbehouden aan mensen die er veelvuldig mee moeten werken. Dus niet de individuele eerste hulpverlener op evenement.

Dit is het gebruik in een Ferno Zuurstof tas, Deze tas beschermt de cilinder voldoende voor ervaren en regelmatige gebruikers.


Voor mensen die lange stukken moeten lopen is een zuurstofcilinder in een boscarol master tas (PVC-Coated)een goed alternatief.


Elke tas en rugzak heeft als nadeel, dat deze moeilijk voldoende schoon te houden zijn zeker in verhouding tot een explorer koffer.


miv

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 5 juli 2005, 23:39:34
die koffer(met 1 liter) trekt mijn interesse:P (met een goede training)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #25 Gepost op: 6 juli 2005, 15:01:10
We hebben geen 1 Liter Mobisil+ cilinders in de verhuur, Alleen maar 2 Liters.. Op de foto staat ook een 2liter mobilsil + cilinders..,

En voor een training ben je altijd welkom..