Ongeval met beknelling (vrachtwagen op afzetting gereden) A6 - Lelystad 10-03-2014

Auteur Topic: Ongeval met beknelling (vrachtwagen op afzetting gereden) A6 - Lelystad 10-03-2014  (gelezen 6899 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
p2kflex
09:48:51 10-03-14GROUP-2PRIO 1 : 5572 5091 IncGrp02 5132 5534 A6 R 90,7 LELYSTAD Wegverv. Beknelling (THV: Zwaar) (Inzet brw) (personen in object: 1) (Soort voertuig: vrachtwagen)
0700314BRW Flevoland (Dronten) (Blusploeg 1)
0700301BRW Flevoland (Dronten) (Kazernealarm)
0700570BRW Flevoland (Lelystad) (Kazernealarm)
0700560BRW Flevoland (Lelystad) (Kazerneploeg)
0700370BRW Flevoland (Swifterbant) (Blusploeg)
0700303BRW Flevoland (Swifterbant) (Kazernealarm)
0700012BRW Veiligheidsregio Flevoland (OvD Midden Alarmcode)
0700028BRW Veiligheidsregio Flevoland (OvD Midden Infocode)
p2kflex
09:49:00 10-03-14-ALPHA-A1 Lel A6 R 90,7 Ongeval/Wegvervoer/Letsel (bevrijding zwaar) (personen in object: 1)
0720002MKA Veiligheidsregio Flevoland (OvD-G / Rapid Responder)
p2kflex
09:50:32 10-03-14GROUP-1MNL_fvl A6 R 90,7 LELYSTAD Ongevalmet Letsel vrachtwagen op afzetting gereden
0730316Politie Veiligheidsregio Flevoland (Persinfo)


"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
VID @VID
Bij de werkzaamheden op de #A6 Lelystad - Emmeloord is een vrachtwagen tegen een botsabsorber gereden. Weg is dicht bij Swifterband.
If you can dream it, you can do it.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
p2kflex
09:51:13 10-03-14GROUP-1A1 13901 a6 re thv 90.7 (MMT Inzet: Flevoland AFL-MMT-01 498)
0120901MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Traumaheli Lifeliner 1 / MMT 901)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906

Vrachtwagenchauffeur overleden na aanrijding op A6

Een vrachtwagenchauffeur is maandagochtend overleden nadat hij tegen een rijdende afzetting was gebotst op de A6 van Lelystad naar Emmeloord. Dat bevestigt de politie.

Het personeel van de traumahelikopter was opgeroepen om assistentie te verlenen.

De A6 is voor onderzoek en berging afgesloten tot 13:00 uur meldt Rijkswaterstaat. Verkeer kan langzaam om de ravage heen via een parkeerplaats.



http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/110791/lelystad-vrachtwagenchauffeur-overleden-na-aanrijding-op-a6


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Gezien het nog niet in de berichtgeving naar voren komt: heeft de botsabsorber zijn werk gedaan en zijn er (daardoor) geen gewonden onder de wegwerkers?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1249490 date=1394449611
Gezien het nog niet in de berichtgeving naar voren komt: heeft de botsabsorber zijn werk gedaan en zijn er (daardoor) geen gewonden onder de wegwerkers?

Op de eerste commentaren af geen gewonden onder de wegwerkers, ook de botsabsorberchauffeur schijnt slechts lichtgewond te zijn. Dit hoorde ik van mensen uit het bedrijf zelf waar de botsabsorber van is.

Ik was net op de parkeerplaats er tegenover toen de lijkwagen aankwam. Daar stonden een paar chauffeurs met elkaar te praten die het hebben zien gebeuren, ook stonden er een paar mensen die achter de vrachtauto reden en eerste hulp hebben verleend.
Volgens deze laatsten heeft de vrachtauto zonder snelheid te verminderen de botsabsorber geraakt. Bij de eerste hulpverlening bleek dat er nog wel hartslag was maar miniem. Ook was er verbazing dat een professional geen gordel droeg, gelijk beseften andere aanwezige chauffeurs dat zij die eigenlijk ook nooit dragen.... triest.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: HIT link=msg=1249491 date=1394449787
Op de eerste commentaren af geen gewonden onder de wegwerkers, ook de botsabsorberchauffeur schijnt slechts lichtgewond te zijn. Dit hoorde ik van mensen uit het bedrijf zelf waar de botsabsorber van is.

Ik was net op de parkeerplaats er tegenover toen de lijkwagen aankwam. Daar stonden een paar chauffeurs met elkaar te praten die het hebben zien gebeuren, ook stonden er een paar mensen die achter de vrachtauto reden en eerste hulp hebben verleend.
Volgens deze laatsten heeft de vrachtauto zonder snelheid te verminderen de botsabsorber geraakt. Bij de eerste hulpverlening bleek dat er nog wel hartslag was maar miniem. Ook was er verbazing dat een professional geen gordel droeg, gelijk beseften andere aanwezige chauffeurs dat zij die eigenlijk ook nooit dragen.... triest.

Hoe was het met de inkomende zon op dat gedeelte van de weg ?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Thor link=msg=1249492 date=1394450110
Hoe was het met de inkomende zon op dat gedeelte van de weg ?

Daarover kan ik alleen uit ervaring op dit soort dagen spreken, slecht. Op dat gedeelte is altijd een laaghangende zon om dit tijdstip.

Omroep Flevoland: http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/110791/lelystad-vrachtwagenchauffeur-botst-op-afzetting-op-de-a6
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Het zou maar zo kunnen, gezien de commentaren, die ik lees dat de chauffeur tijdens het rijden onwel is geworden en daardoor gebotst is op de botsabsorber.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: HIT link=msg=1249496 date=1394450430
Daarover kan ik alleen uit ervaring op dit soort dagen spreken, slecht. Op dat gedeelte is altijd een laaghangende zon om dit tijdstip.

Omroep Flevoland: http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/110791/lelystad-vrachtwagenchauffeur-botst-op-afzetting-op-de-a6

Dat zijn onze ervaringen inderdaad ook.