Nee, ik weet niet waar ik het over heb. Ik lees niet de wapenblaadjes, ik kijk geen documentaires en ik heb geen militaire achtergrond. Sterker nog ik heb geen hersens om 1 + 1 op te tellen.
Oh wacht ff, er is een documentaire van het US leger zelf waar men laat zien dat men met een laser een voertuig aanduid op 3 mijl afstand en een raket lanceert op 75 mijl afstand.... maar dit kan ik niet hebben gezien want ik kijk geen documentaires.
Oh het kan, absoluut. Het kan zelfs op nog veel grotere afstanden, geen punt. Alleen kan Jan Terrorist het niet, omdat hij de infrastructuur niet heeft. Er komt nogal wat bij kijken om een dergelijk targetingproces uit te voeren. Het begint al bij de simpelste vraag: waar ga je staan met die laser om gedurende het hele proces Line-of-sight te hebben op de route? Hoe koppel je de seeker van de raket aan de laser? Kan de raket genoeg manoeuvreren om een hardrijdende colonne te tracken? Dan de raketvlucht zelf: die wordt echt onderkend door de AWACS toestellen, wellicht door de ZPRV voor de kust. Misschien kan de raket niet vernietigd worden, maar onderkend wordt hij zeker. Die colonne wordt ingelicht, en zij nemen maatregelen. Dat zijn allemaal geen staatsgeheimen. Jan Terrorist heeft zelfs in de meest desolate gebieden op deze planeet, waar ze in alle vrijheid hun plannen kunnen voorbereiden en uitvoeren, niet in de verste verte de beschikking over de capaciteiten die jij ze toedeelt. Dat gaat de hier, met al het toezicht van die Grote Boze Staat waar sommige mensen hier zo tegen ageren, zeker niet lukken dan toch?
Ik kan nog wel even doorgaan, en ik heb het nog niet eens gehad over de vraag of terroristen wel toegang hebben tot dergelijk materieel, of ze het het land in kunnen krijgen zonder onderkend te worden en waarom ze het zich zo moeilijk zouden maken. Kortom, met respect, je slaat de plank volledig mis hier.
Nee, alleen dat er onder die kaarten staat dat de kaarten niet dienen te worden gekopieerd en vallen onder de ambtseed maakt het wel een ander verhaal.
Klopt, eens. Is wel een belangrijke nuance
Hier begeef je je zelf op een hellend vlak, omdat het een wet is en omdat een overheid het zegt wil niet zeggen dat de ambtenaren zelf geen verantwoordelijkheid hebben en deze dienen te gebruiken.
Dat klopt ook, ambtenaren hebben zeker een eigen verantwoordelijkheid. Desalniettemin is er nog geen enkele maatregel genomen of aangekondigd waarbij ik persoonlijk mijn twijfels heb over de "juistheid" ervan, los van wat de wet zegt. Bij sommige maatregelen, zoals het cameraverbod in Haarlemmermeer, begrijp ik de doelstelling maar is het middel misschien niet de meest optimale. Dat wil niet zeggen dat ik dan gelijk van mening ben dat er grondrechten geschonden worden. Als ik vervolgens lees dat politie/KMar met redelijkheid om zullen gaan met de gestelde regels, dan heb ik daar vertrouwen in. Die mensen op die posten zijn gewoon hardwerkende, betrokken mensen die wellicht zelfs wel meelezen hier.
Lost van jou posts HIT, waarom is er gelijk al dat wantrouwen en die hele negatieve sfeer bij sommige mensen hier? Die agent gaat echt niet m'n neefje van 14 aanhouden die met z'n mobieltje een foto maakt van een van die toestellen, waar komt toch het idee vandaan bij sommige mensen dat het zijn van een ambtenaar betekent dat je dan ook gelijk een hersenloze uitvoerende robot bent? Ik weet wel dat als dat zo zou zijn, ik geen vijfjarige academische opleiding moet voltooien om leiding te mogen geven binnen die organisatie.